Chrysler Pt Cruiser: Stuurbekrachtingspomp PT Cruiser

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.0L

Wie heeft voor mij een doorsnede tekening evt met de maten van de onderdelen en type lagers voor een stuurpomp voor een PT Cruiser.
Mijn lagers beginnen geluid te maken en ik wil de servopomp reviseren en dan eerst de onderdelen verzamelen,de dealer is geen optie,hun vervangen de complete pomp.

thei11316

Geplaatst door thei11316 (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler PT Cruiser? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

3 Reacties

br0ns (0) PRO, 12 jaar geleden

Deze gegevens heeft een dealer niet dus daar hoef je het niet te zoeken.

Is het geen optie van een demontage bedrijf ? Die pompen gaan namenlijk bijna nooit stuk.

Greetz br0ns

thei11316 (0), 12 jaar geleden

Ja sloop is geen probleem,maar dan weet je ook de conditie van de lagers niet en betaal je al snel 125 euro en in de PDF Manuel staat hij ook niet.
Ik denk niet dat er nog Timkin lagers inzitten wat vroeger wel het geval was,dus geen wachten op de lager bestelling....moet even tijd hebben dan bouw ik hem uit en haal ik hem los,een paar lagers en wat o-ringen en een oliekering met stoflip en dan heb ik al snel die 195 euro verdient wat hij bij de dealer kost.

Maar is verder geen probleem het de en monteren,maar een onderdelenlijst/tekening was makkelijk geweest dan kon ik de onderdelen halen en hem thuis reviseren,nu moet ik naar mijn ex-werkgever,die de onderdelen wel op voorraad zal hebben liggen,niet specifiek voor Chrysler maar maakt niet uit en ik heb alleen kogellagers horen lopen,verwacht dan ook geen(versleten) glijlagers tegen te komen want dan wordt het een nieuwe pomp.

Ja Ebay.com 50 dollar maar niemand die naar Nederland of Duitsland levert....Ebay uk leveren wel,maar het prijsverschil met de dealer is dan zo klein dat dan maar wat meer betaal en hem hier naast de deur haal

thei11316 (0), 12 jaar geleden

Probleem is (tijdelijk) opgelost.
Ik weet dat mensen zich vergissen en soms ipv de ATF olie wat motorolie bijvullen voor de stuurbekrachtiging pomp en hier gewoon mee doorrijden en geen problemen van ondervinden.
De ATF olie is iets chraler dan een 5W30 olie dus heb ik 100 cc ATF olie er uit getrokken mbv een spuitje en het reservoir weer met 100cc 5W30 bijgevuld,even een stukje gereden zodat de olie's zich goed gemengd hadden en weer geluisterd naar de pomplagers....en jawel hoor het janken is weg en hoor een geluid wat bij een kogellager van ongeveer die afmeting hoort(denk een 6204)

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler PT Cruiser of stel zelf een nieuwe vraag.