close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Chrysler 300c: Te grote slag in handrem, hoe dit weg te stellen=

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Transmissie: Automaat, Motorcode: Hemi, Motorinhoud (cc): 6, Vermogen (kw): 350

Hallo techneuten,

sinds kort werkte mijn handrem van de chrysler niet meer.
3 jaar geleden nieuwe voeringen ingezet en van het ene op andere moment....nop, niet werken meer.
Ik heb de voeringen achter opnieuw afgesteld,15 slagen en dat werkt nog.
Het probleem zit in een veel te lange slag in de kabel,
De vrije slag is veel te groot om de blokken genoeg aan te trekken, ik trap het pendaal zonder weerstand tot aan de bodem.
het systeem grendelt en ontgrendeld wel maar blokkeren de wielen niet.
er zit dus teveel vrije slag in.
Normaal is dit altijd wel ergens weg te stellen, maar ik kan het niet vinden waar dit zit.
Weet iemand waar ik die vrije of extra lengte uit de kabel kan stellen?
Ik hoor het graag, auto is hierop afgekeurd........

Gr Ron

Geplaatst door

Corvettie (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Kabel/s niet defect ?

Hallo Kaleido
Nee, de kabel is heel, het gehele systeem grendelt en ontgrendelt, trek de remschoennen aan en laat ze weer los.
De kabel is te lang, er moet ergens een opstel stuk zitten, waarbij je de kabel korter kan maken.
Punt is....kan dit stel stuk niet vinden.


gr Ron

Corvettie 0

7 jaar

Ik geloof niet in het in 1x niet meer werken , slijtage gaat geleidelijk , de slag wordt ook dan geleidelijk groter , als je van het ene op andere moment de slag kwijt bent is er wat meer aan de hand dan alleen stellen.
De kabel zal waarschijnlijk uit 3 delen bestaan , 1 van rechts en 1 van links deze komen dan samen op een evenaar , waar dan weer 1 kabel naar voren zal lopen.
Stel mogelijkheid zit dan bij de evenaar of bij je pedaal.
Ik neem aan dat je de kabels al gevolgd hebt ?

Er zit tussen de remschoenen aan de achterkant van de naaf een stelinrichting tussen je remschoenen van de handrem.
Deze dien je zover op te stellen dat de remschoenen vast komen te zitten tegen de trommel , het wiel wil nu niet meer draaien , dan stel je dit stelmechanisme zover terug dat de voering net vrij loopt van de trommel , doe dit aan beide kanten .
En kijk dan eens wat de handrem dan doet.
Ik lees iets over 15 slagen ?

klopt,
ik heb de afstelling exact gedaan zoals hierboven omschreven, stellen tot dat de wielen vast staan, daarna iets terug zodat ze draaien.
Dit werkt....maar ik blijf een te lange vrije slag houden in het pendaal.
Ongeveer drie kwart van de pendaal is vrije slag, doet niks....het laatste stukje pakt de remvoering, maar niet genoeg.
Ik moet dus ergens die vrije slag van driekwart zien weg te stellen......

Corvettie 0

7 jaar

Kijk eens op amt garageforum , datum 21-08-2010 , misschien heb je daar wat aan .

Hallo, dit heb ik ook meegemaakt,
schijf en dus trommel eraf,en dan zie dat de haak van de kabeloog afgeschten is.
deze haak is verbonden met de remschoenen,en schiet er spontaan af bij ontgendelen handrem.
Zwak systeem dus.

Duscorevy 0

7 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler 300C of stel zelf een nieuwe vraag.