Chrysler Voyager: temp. meter loopt op op de snelweg.

Bouwjaar: 2003, Brandstof: LPG, Motorcode: 3.3L

Als je met deze auto de snelweg op gaat dan zie je de temp. meter naar het rood lopen.
zodra je snelheid minderd dan zakt de temp. ook meteen.
Je kunt met de auto, dus niet harder dan 120 km/h rijden.
Als je deze snelheid rijd moet je de meter in de gaten houden of snelheid minderen.
Ook met de kou waar je dus met een hoge snelheid en veel koude koelwind op de weg rijdt.
Stadsverkeer geen probleem en dat vindt ik een beetje vreemd, omdat je dan minder rijwind koeling hebt en toch veel warmte ontwikkeling.
De meter blijft dan strak staan in het midden.
De auto heeft in de werkplaats staan draaien en de koelfan slaat gewoon in en zonder rijwind blijft de meter ook strak in het midden.

Vreemd is dat de beide koelfans tegelijk inslaan. Er is mijn verteld dat er eerst een en dan de andere moet inslaan.
We denken aan een defecte waterpomp of een verstopte radiateur.
De mogelijkheid is natuurlijk ook nog dat de meter ons voor de gek houdt.
Bij de dealer kende ze dit probleem met de meter niet.
zij dachten aan een waterpomp of radiateur.
of zit het probleem toch in de koelfans, omdat ze tegelijk aan slaan?
Wie heeft hier ervaring mee?

volvoxc90

Geplaatst door volvoxc90 (0) PRO , lid sinds 21 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Voyager? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

pe3hmp (0) PRO, 14 jaar geleden

thermostaat ?

volvoxc90 (0) PRO, 14 jaar geleden

thermostaat is al vevangen. Deze bleef dichtstaan volgens de klant die had het getest zoals wij op school leren met een meter en een thermometer. De thermostaat is bij een andere garage vervangen en is goed ontlucht.

erik41 (0) PRO, 14 jaar geleden

dicht geslipte radiateur bij hogere snelheid teweinig koeling

antig01 (0) PRO, 14 jaar geleden

Mischien een rare vraag, maar is het niet zo dat de fan de verkeerde kant op draait?
Zodat de wind van de fan, en de rijwind elkaar bij een hogere snelheid elkaar tegenwerken

jan5047 (0) PRO, 14 jaar geleden

Koppakking controle evt scheur in kop
wat de fan betreft dat kun je toch zien en voelen
succes jan

volvoxc90 (0) PRO, 14 jaar geleden

Koelfans draaien de goede kant op.

We hebben het koelsysteem op verzoek van klant gespoeld met reiniger.
De klant heeft een dag met dat spul gereden en kwam na een paar uren dol gelukkig terug.
De volgende dag weer koelvloeistof er in en het was weer mis.
Nu is het met koelvloeistof erg wisselend. Soms dagen goed en ineens is het mis.
Klant rijd een heel stuk en er is geen probleem tot ongeveer een 30 kilometer van huis na een stoplicht gaat de meter weer in het rood. de volgende dag is er weer geen probleem.

Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden

ff excentriek denken, waterpomp is wel Ok? geen half los zittende schoepen? dus op toeren minder circulatie dan stat?

volvoxc90 (0) PRO, 14 jaar geleden

Dat denk ik ook maar klant geeft ons nog geen toestemming daarvoor.
Wat dan weer wel raar is dat je bijna 100 km zonder problemen kunt rijden en ineens is het mis.

volvoxc90 (0) PRO, 14 jaar geleden

Klant heeft vandaag de waterpomp vervangen en het was inderdaad de waterpomp.
Het schoepenwiel zat los op de as vandaar dat het ene moment wel en het andere moment niet heet liep.

Bedankt voor de tips

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.