auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Chrysler Voyager: temp. meter loopt op op de snelweg.

Bouwjaar: 2003, Brandstof: LPG, Motorcode: 3.3L

Als je met deze auto de snelweg op gaat dan zie je de temp. meter naar het rood lopen.
zodra je snelheid minderd dan zakt de temp. ook meteen.
Je kunt met de auto, dus niet harder dan 120 km/h rijden.
Als je deze snelheid rijd moet je de meter in de gaten houden of snelheid minderen.
Ook met de kou waar je dus met een hoge snelheid en veel koude koelwind op de weg rijdt.
Stadsverkeer geen probleem en dat vindt ik een beetje vreemd, omdat je dan minder rijwind koeling hebt en toch veel warmte ontwikkeling.
De meter blijft dan strak staan in het midden.
De auto heeft in de werkplaats staan draaien en de koelfan slaat gewoon in en zonder rijwind blijft de meter ook strak in het midden.

Vreemd is dat de beide koelfans tegelijk inslaan. Er is mijn verteld dat er eerst een en dan de andere moet inslaan.
We denken aan een defecte waterpomp of een verstopte radiateur.
De mogelijkheid is natuurlijk ook nog dat de meter ons voor de gek houdt.
Bij de dealer kende ze dit probleem met de meter niet.
zij dachten aan een waterpomp of radiateur.
of zit het probleem toch in de koelfans, omdat ze tegelijk aan slaan?
Wie heeft hier ervaring mee?

Geplaatst door

volvoxc90 (0)
badge

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

thermostaat ?

pe3hmp 0
badge

14 jaar

thermostaat is al vevangen. Deze bleef dichtstaan volgens de klant die had het getest zoals wij op school leren met een meter en een thermometer. De thermostaat is bij een andere garage vervangen en is goed ontlucht.

volvoxc90 0
badge

14 jaar

dicht geslipte radiateur bij hogere snelheid teweinig koeling

erik41 0
badge

14 jaar

Mischien een rare vraag, maar is het niet zo dat de fan de verkeerde kant op draait?
Zodat de wind van de fan, en de rijwind elkaar bij een hogere snelheid elkaar tegenwerken

antig01 0
badge

14 jaar

Koppakking controle evt scheur in kop
wat de fan betreft dat kun je toch zien en voelen
succes jan

jan5047 0
badge

14 jaar

Koelfans draaien de goede kant op.

We hebben het koelsysteem op verzoek van klant gespoeld met reiniger.
De klant heeft een dag met dat spul gereden en kwam na een paar uren dol gelukkig terug.
De volgende dag weer koelvloeistof er in en het was weer mis.
Nu is het met koelvloeistof erg wisselend. Soms dagen goed en ineens is het mis.
Klant rijd een heel stuk en er is geen probleem tot ongeveer een 30 kilometer van huis na een stoplicht gaat de meter weer in het rood. de volgende dag is er weer geen probleem.

volvoxc90 0
badge

14 jaar

ff excentriek denken, waterpomp is wel Ok? geen half los zittende schoepen? dus op toeren minder circulatie dan stat?

Dat denk ik ook maar klant geeft ons nog geen toestemming daarvoor.
Wat dan weer wel raar is dat je bijna 100 km zonder problemen kunt rijden en ineens is het mis.

volvoxc90 0
badge

14 jaar

Klant heeft vandaag de waterpomp vervangen en het was inderdaad de waterpomp.
Het schoepenwiel zat los op de as vandaar dat het ene moment wel en het andere moment niet heet liep.

Bedankt voor de tips

volvoxc90 0
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.