Chrysler Voyager: turbo

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.5 td

Hallo ik heb het probleem dat de turbo dan wel en dan niet in werking ga en als ik een bocht naar links ga doet hij het wel en naar rechts ga niet soms doet hij het gewoon direct of pas als ik een flink stuk heb gereden
wie kan mij vertellen wat dit zou kunnen zijn

sennamees

Geplaatst door sennamees (0) , lid sinds 9 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Chrysler Voyager? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

phil4226 (0), 9 jaar geleden

Hoe merk je dit ?
Of bedoel je servostuur ?

sennamees (0), 9 jaar geleden

Beste phil
wat is de servostuur is dat de stuurbekrachtiging
ik raak kracht kwijt van de motor en heb dan wel en dan niet power
wat ik wel heb gelezen is dat ze het hebben over een klep bij de turbo of hij krijg geen genoeg lucht of ergens een schuur in een slang
ik hoor het graag gr.

jvr (0), 9 jaar geleden

Met servostuur geven onze zuiderburen hiermee op een beschaafde manier inderdaad de stuurbekrachtiging aan. Ik neem aan dat het sturen zelf geen problemen geeft. Maar hoe weet je dat het de turbo betreft? Zouden de verstuivers niet "gewoon" vervuild kunnen zijn?

Probeer de auto eens uit te lezen, dat scheelt soms veel zoekwerk: http://www.allpar.com/fix/codes.html

sennamees (0), 9 jaar geleden

Bedankt voor de reactie
kijk ik merk dat de motor zelf goed draai maar gewoon dan kom de turbo erbij en heb je veel meer power
maar dan kom de turbo erbij en dan weer niet en zeker als ik een flinke bocht naar links neem kom de turbo erbij en dan erna valt die weg het is een raar ding gewoon ik hoop dat we er uit komen
gr.

jvr (0), 9 jaar geleden

Welke storingscodes staan er nu in?

phil4226 (0), 9 jaar geleden

Begrijp ik het goed dat de auto in linkse bochten opeens harder gaat trekken (turbo aan ) en dan plots weer niet en in rechtse bochten niets bijzonders doet of toch, en geef je dan volgas of doe je niets bijzonders ?
Indien de auto van het gas afgaat in de bocht kan het ook je ESP (electronic stability program) zijn dat ingrijpt om je in de bocht te houden en te beletten dat je met je auto het decor ingaat.
Ik schrijf ESP maar voor ieder merk heet dit iets anders.

sennamees (0), 9 jaar geleden

Hallo,ja gewoon gas geven in de bocht dan linksaf voel je dat de turbo erbij zit
ik geef geen extra gas of zo , ook merk je op een recht stuk dat de motor dan wel en niet met turbo reageerd het lijkt net of hij twijfelt om wel of niet erbij te komen

gr.

phil4226 (0), 9 jaar geleden

zou de raad van JVR volgen en de eventuele foutcodes (laten) uitlezen. Een OBD scanner kost ook de wereld niet. Een moderne auto heeft verschillende parameters om de turbo aan te sturen en het kan een eenvoudig slecht contact zijn dat dit gedrag veroorzaakt maar ook iets totaal anders, zonder foutcodes gaan we er waarschijnlijk niet komen of het zou moeten zijn dat een van de trouwe leden over een glazen bol beschikt. (Vlaamse beschaafde manier om iemand te beschrijven die helderziende is)

sennamees (0), 9 jaar geleden

Nou oke ga ik dat maar eens eerst doen , ik laat het weten
bedankt zover voor jullie inzet

gr.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.