Chrysler Voyager: verlies koelvloeistof

Bouwjaar: 1993

Auto komt terug van kleine rit en komt rook uit de motorkap.
Niveau vloeistoffen bij controle goed. Komt ook niet veel witte rook uit uitlaat. Heeft wel in het verleden vloeistof verlies gehad. Kachel wordt warm Radiateur/slangen ook. Alleen expansievat blijft koud. (geen circulatie??? mischien).
Meter wordt alleen niet echt warm--eerste treep--.
Dacht zelf aan de kop maar wat is dan die rook uit de kap? zie geen water liggen en ruikt ook niet naar koelvloeistof.
Kan het ook niet meer nadoen want hij rookt niet meer. Maar ja misschien een voorteken van de pakking?

Wie heeft er een idee

Geplaatst door

graaver (0)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Toch lijkt het op een gering lekkende koppakking (mogelijk in bij een oliekanaal)?. Geen carterolie-verlies?

Janvier 0

18 jaar

geef het op, auto heeft nu ook hoog olieverbruik.
auto rijdt wel goed. Koppakking is mogelijk en niet ondenkbaar
motor zweet nl opeens.
Maar waar blijft de olie en het water.Vloeistof is schoon en ook geen overmatige rook uit de uitlaat.
In ieder geval bedankt John.

graaver 0

18 jaar

De olie verbrand mogelijk in de motor ter plekke van de plaats waar de koppakking kapot is. Restanten daarvan komen uiteindelijk toch bij de verdampte en/of lekkende koelvloeistof terecht maar die zijn te gering om te worden waargenomen. Daar heb je professionele meetapparatuur voor nodig om dat te kunnen zien. Meestal een koffertje met 'glaswerk' en slangen. Met een nieuwe koppakking ben je er hoogstwaarschijnlijk vanaf. Als de auto verder prima rijdt is dat het overwegen waard.

Janvier 0

18 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.