Sinds de laatste oliewissel schakelt de versnellingbak stroef. Opschakelen gaat traag, ik moet bewust wachten op het dode punt alvorens te schakelen.
Terugschakelen gaat normaal. Ik vermoed verkeerde viscositeit van de versnellingsbakolie. Is dit mogelijk ?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ja, dat is mogelijk...
Wat er in hoort is: ATF+ MS-9602
Op mijn factuur staat als olie vermeld : ATF+4, ik heb geen idee hoe dit in relatie staat met ATF+MS-9602 !
11 jaar
ATF+4 is goed...9602 is het type.
ik heb ook wat documentatie voor je opgezocht;
https://boutiqueoils.ro/
Als ik er van uit ga dat de correcte olie werd gevuld, moet ik dan de synchromechen verdenken ? Of kan de kabelbediening ook voor problemen zorgen ?
11 jaar
Kabel bediening kan bij een PT ook de oorzaak zijn en dan met name de boogerbushes(zijn de rubbers die aan het eind van de kabel zitten,zowel aan de bakzijde als aan de schakelpook zelf)deze zijn heel makkelijk zelf te vervangen.
Kijk maar eens naar deze rubbers op de bak,denk dat het dan heel duidelijk te zien is.
De dealer kan aleen een complete kabelset a 275 verkopen,dus geen losse rubbers,op Ebay staan ze voor ca 20 voor alle vier de rubbers
11 jaar
Hij moet donderdag onder het mes, vervangen van verdamper van de airco, zal van de gelegenheid gebruik maken om de kabelbediening af te stellen en visuele inspectie van de rubbers. Aan de kant van de bak ziet alles er gezond uit.
11 jaar
Alles werkt terug, airco en versnellingsbak. Kleine misaftselling van de middenstand pook en smering van de draaipunten.
Dit probleem mag worden afgesloten.
Bedankt voor het meedenken.
11 jaar
Afstellen van de kabelbediening.
8 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler PT Cruiser of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar