mijn voyager lekt sinds twee weken vrij veel automaten-olie (1 liter op 100 km.)
ik ben nog niet gaan kijken onder de auto, maar wie weet wat hiervan de oorzaak kan zijn.
bak schakelt goed zonder schokken maar na 50 km. loopt het toerental van de motor op, en slaat bijna op hol!
na toevoegen van automaten-olie loopt de auto weer 50-100 km.gewoon.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Ik zou toch als 1e maar eens onder de auto gaan kijken of je zelf iets van lekkage kunt zien. Zeker als je zo vaak olie moet bijvullen.
Om nou hier van alles te gaan roepen terwijl je zelf al het een en ander kunt uitsluiten, heeft natuurlijk ook geen zin.
Niet te lang mee wachten want een defecte automaatbak is geen pretje in je portemonnee.
Gr.
tsja, als ie stilstaat, met de motor uit, lekt ie dan ook? en niet een paar drupjes, maar echt een plas rode olie? of lekt ie alleen als je rijdt?
een bakrevisie ben je sowieso 1000 euro verder (reken maar op het dubbele) dus wat petje zegt, ik zou er maar ff onder kijken, mis dat je carterpan wat lekt of is losgelopen, maar ik denk dat je o-ring achter de koppelomvormer eruit ligt.
gr
Peco Power
Ik ga morgen de auto even schoonspuiten aan de onderkant en maar eens kijken waar de olie uit komt.
Ik hoop dat Mercury gelijk heeft en dat het de o-ring van de omvormer is.
Gelijk een volgende vraag: is deze makkelijk te vervangen?
Alvast bedankt voor julie reacties
Mvg
Eric
16 jaar
1 liter olie per 100km is inderdaad een GROOT lek;
Indien je hiermee verder rijdt, gaat je automaat aan flarden
Kijk vooral ook naar de slangen en verbindingen van je oliekoeler, dit is een serieus lek.
Om te testen hoef je niet met de auto te rijden, je kan met de wagen op de handrem, of een blok voor de wielen, zonder gas te geven even rustig door alle versnellingen schakelen, al snel hierna moet ergens olie uit gaan sijpelen.
succes
Ton
16 jaar
Het voor je te hopen dat het een aansluiting of oliekoeler is en niet de O-ring van de omvormer ( alhoewel Peco vaak gelijk heeft ).
Indien het de O-ring is, kost deze niet veel maar zal de automaatbak er uit moeten..........
Gr.
Ik denk bij dit soort lekkages vaak direkt aan dit soort problemen als een o-ring, omdat veel amerikanenliefhebbers (de zgn belastingvrij cruisers) de andere lekken vaak zelf ontdekken en restaureren. Maar het kan evengoed gewoon een leiding of een slang zijn. Wat mij verbaast is dat iemand die elke 100km er een liter atf bij in moet gooien (kost ook niet weinig) niet eerder kijkt wat er onder zijn wagen gebeurt. Maar goed, doorrijden betekent gewoon een andere bak of een bakrevisie, de kosten zitten vaak niet in de onderdelen, maar vooral in het arbeidsloon, zo'n bak pluk je er zo maar niet ff achterweg, daar gaat nogal wat tijd inzitten. Maar goed, zet de auto zoals gamgr zegt even op de handrem, haal de versnellingshandle even door alle versnellingen (GEEN gasgeven, want dan verbrand je de bak) en kijk waar je olie eruit komt, soms zit het mee en soms zit het tegen.....
suc6
Peco Power
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Chrysler Voyager of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar