auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Citroën C4 Grand Picasso 2009: Aanjager / weerstandmodule defect

Bouwjaar: 2009, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorinhoud (cc): 1600

Goedemorgen allen,

Ik heb het volgende probleem met mijn Citroen C4 Picasso; de aanjager van de voorruit / dashboard werkt sporadisch. Vaak werkt hij even na het starten om vervolgens uit te vallen (de ventilatoren / aanjager achter werken wel en reageren ook prima op het bedieningspaneel).
Het volgende is uitgesloten; zekeringen zijn in orde; op het moment dat de ventilator wel draait is het niet mogelijk deze op zijn hardste stand te zetten dan valt deze uit. Na het hermonteren van de twee stekkers (1 grote met dikke draden en een kleine met dunne draadjes) kon de ventilator wel weer op maximaal draaien. Alle opties werkte, reageert op alle functies maar valt vervolgens na een minuut of 2 uit en gaat niet meer aan. Vanmorgen tijdens het starten werkt hij weer eventjes....

In de garage is in oktober het "Temperatuurhuis op cilinderkop" vervangen; of dit ermee te maken heeft geen idee maar noteer het even voor de volledigheid.

Na veel zoekwerk kom ik uit op de weerstand welke op de aanjaagmotor zit. Onderdeel is makkelijk te vervangen, maar ik heb natuurlijk geen idee of dit echt het probleem is. Weerstand is type: DRS07001

Wie o wie kan me helpen.

Geplaatst door

saperflap (0)

al 4 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Vaak draait de ventilatormotor te zwaar waardoor de module de geest geeft , thermisch uit valt , controleer de fan motor, smeer eerst de lagertjes met olie of teflonspray , geen wd40 en kijk of er verbetering is , anders module vervangen.

Bedankt voor je antwoord, ik ga hier de komende dagen mee aan de slag (als het een beetje droog wordt) ik hou je op de hoogte. Ik kan dan meteen even het exacte type van de module opschrijven.

saperflap 0

4 jaar

Goedemorgen,

Ik heb de ventilatorlagers gesmeerd met tefonspray; hij draaide voor het smeren een stuk zwaarder als erna.
Ik heb tevens de module gedemonteerd, de koelvin zat redelijk onder de corrosie, dit heb ik met een borstel verwijderd en het hele spul weer gemonteerd. Na montage is de motor niet meer uitgevallen na 2 minuten, ik heb een ritje van 30 minuten gemaakt en hij werkt nog steeds.

Wellicht een combinatie van beide; wat zwaarder draaiende motor en de koelvin welke door de corrosie zijn warmte niet kwijt kon.

Mocht hij het weer begeven, is het dan handig om eerst de module te vervangen of het hele spul in 1x ?

saperflap 0

4 jaar

Module eerst .

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C4 of stel zelf een nieuwe vraag.