bij deze C5 station lopen spontaan de remklauwen aan achterzijde, geen wielen gewisseld of iets dergelijks , het zit allemaal vast .
wie heeft er evaringen mee.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
even een suggestie,
is het niet zo dat de blokken dunner geworden zijn waardoor de klauw opschuift en de velg raakt????
Bas
Deze klauw schuift niet ,
[quote=B&R]even een suggestie,
is het niet zo dat de blokken dunner geworden zijn waardoor de klauw opschuift en de velg raakt????
Bas[/quote]
en al was dit het geval........ dan zou dit niet mogen, en zelfs niet kunnen gebeuren daar heeft de contructeur echt wel rekening mee gehouden.
paul,
Ben ik het helemaal mee eens maar misschien dat er ooit andere velgen opgekomen zijn.
daarom zei ik ook "suggestie"
daar moet iets mee gebeurd zijn wat niet proff. is
17 jaar
Staat de remklauw niet scheef door roest tussen klauw en draagarm?
Het is zo dat door het dunner worden van de voering, de klauw kan aanlopen.
Heb hetzelfde gehad.
17 jaar
[quote=PeterKrab]Het is zo dat door het dunner worden van de voering, de klauw kan aanlopen.
Heb hetzelfde gehad.[/quote]
alles is mogelijk..... maar dit is overigens niet normaal, mag eigelijk niet kunnen.
paul,
er zitten achter toch geen bewegende remklauwen? als de blokken dunner worden komen alleen de zuigers meer naar buiten maar de klauw zit vast; achterste klauw heeft twee zuigertjes
17 jaar
heb dit probleem reeds een paar maal gehad, altijd bij TAXI (!!!!!!!!!!!). Om zulke problemen te vermijden demonterr ik alle 30.000 km de remblokken achter eens. Neem 15 minuten in beslag. Nooit meer problemen.....................
Waarschijnlijk corossie tussen klauw en draagarm ,kan een paar milimeter dik worden!!
"Electrolytische corossie" door de verschillende metalen.
Jongens er zit gewoon een dik pak corrosie tussen de alu remklauw en de draagarm! (zie john5571) Daardoor zit de klauw scheef en komt de binnenkant tegen de remschijf aan. Dit is gewoon een kwestie van goed onderhoud plegen. Klauw er af roest verwijderen en vet ertussen.
Ik heb het nu ook bij een auto. Klaauw staat helemaal scheef op draagarm. Er zit idd corrosie tussen klaauw en draagarm. Ben het er niet helemaal mee eens dat dit een kwestie is van goed onderhoud plegen. Bij een goede constructie moet het genoeg zijn om de blokjes te demonteren en opnieuw invetten.
onderhoud is natuurlijk meer dan alleen demonteren en invetten. als je goed kijkt zie je dat de bovenrand van de blokken ahw "over de schijf heen komt" door het scheef staan van de klauw. er komt een dikke rand aan de buitenkant van het remblok. Dat is al een teken om eens goed te kijken. dan ontdek je vanzelf wat er aan de hand is.
onderhoud is bedoeld om probleemloos te kunnen rijden, en daar horn dus ook dit soort dingen bij.
Hmmm, zal allemaal wel, maar in MIJN ogen is het gewoon een constructiefout.
Ik heb een veertig jaar oud cabriootje maar nog steeds geen scheefgetrokken remklauwen a.g.v. corrosie...
17 jaar
mee eens
17 jaar
mee eens, zeker omdat de bx en de xantia excact hetzelfde probleem hadden
17 jaar
zijn er laatst wielen gebalanceerd.
heb dit al een paar maal gehad.
tegen woordig balanceren wij allemaal met zink gewichten, en deze zijn stomweg iets dikker dan lood(plak gewichten.
daardoor lopen de bal. gew. tegen het hoogste ount
dit is de remklauw ,de schkdmpr bev. of iets derglks.
stomweg even slijper met schuur lammlen schf er langs .
mvg jerry
Sorry hoor Jerry maar oplossing is al lang gegeven we zij nu alleen nog even aan het bakkeleien wie er nou eigenlijk schuldig is wij (de monteurs) of die heren bij citroen ;-))
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar