Mijn probleem is dat ik in de motor-ECU drie foutcodes heb die ik niet kan wissen.
-P1435; Add-verzorgingssysteem
-P1434; Add-verzorgingssysteem.
-0EB0; Additief reservoir leeg.
Aangezien er aan de additiefpomp een lek was heb ik deze vervangen en deze opgevuld (1 liter)
De roetfilter is vernieuwd daar deze er ook al 200000 km op zat.
Alle tellers gereset en pomp ingeleerd maar krijg de foutcodes niet weg.
Nogthans zie ik in de parameters dat het reservoir wel gevuld is.
Ik heb massa en spanning aan de pomp.
Kan iemand me zeggen wat ik eventueel fout doe.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Welke apparatuur gebruik je om te resetten ?
Met Hella Guthmann 56
Uitgelezen en gereset met Hella Guthmann 56
additiefpomp moet met originele tester online geprogrammeerd worden als deze is vervangen. anders krijg je1434 en 35 niet weg. daarna liefst ook met originele tester resetten, veel universele testers zeggen het te kunnen uitvoeren maar in de praktijk gaat het mis.
Vandaag pomp laten inleren bij Citroen met originele tester en meldingen zijn verwenen.
Bedankt voor de tip harry4203.
Mag gesloten woren
mooizo, dank voor de feedback
Ondertussen bericht gekregen van de klant dat het een hele tijd goed was tot aan zijn eerste tankbeurt.
Melding bleef weg, tanken en melding is nu terug.
Volgende week komt de auto binnen om het nog eens na te lopen.
welke melding is nu terug dan?
Diagnoselampje brandt en komt melding “roetfilter, gevaar voor verstopping”. Komt volgende week binnen dus zal dan foutcodes kunnen uitlezen.
Net uitgelezen en het zijn dezelfde foutcodes als voorheen, zie bovenaan.
Foutcode 0EB0 is verdwenen.
Er is wel een andere foutcode bijgekomen: DTC 0EB4-systeem regeneratie-additief; lekkage in systeem.
Eigenaardig dat hij het goed deed maar direct na het tanken weer problemen.
Net uitgelezen en het zijn dezelfde foutcodes als voorheen, zie bovenaan.
Foutcode 0EB0 is verdwenen.
Er is wel een andere foutcode bijgekomen: DTC 0EB4-systeem regeneratie-additief; lekkage in systeem.
Eigenaardig dat hij het goed deed maar direct na het tanken weer problemen.
Net uitgelezen en het zijn dezelfde foutcodes als voorheen, zie bovenaan.
Foutcode 0EB0 is verdwenen.
Er is wel een andere foutcode bijgekomen: DTC 0EB4-systeem regeneratie-additief; lekkage in systeem.
Eigenaardig dat hij het goed deed maar direct na het tanken weer problemen.
Net uitgelezen en het zijn dezelfde foutcodes als voorheen, zie bovenaan.
Foutcode 0EB0 is verdwenen.
Er is wel een andere foutcode bijgekomen: DTC 0EB4-systeem regeneratie-additief; lekkage in systeem.
Eigenaardig dat hij het goed deed maar direct na het tanken weer problemen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Berlingo of stel zelf een nieuwe vraag.
4 jaar