Hallo,
Had een brandend "batterij" lampje en dacht dat de alternator stuk was.Maar na een kleine meting bleek deze geen spanning op de veldwikkeling te krijgen.Hoe wordt dit geregeld bij dit type?Met een gewone externe regulator,een interne zoals een GM van de jaren 70 of via de computer zoals bij mijn Chrysler LeBaron?? Heb me al te pletter gezocht naar een regulator of zo iets maar niets gevonden...
Geplaatst door Cadnut (0) , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Berlingo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Berlingo of stel zelf een nieuwe vraag.
5 Reacties
406 (0) PRO, 19 jaar geleden
heeft jouw berlingo een trekhaak? zoja eerst zekeringen controleren, heb al meegemaakt dat er een zekering uitspringt na rijden met "vreemde" aanhangwagen, en deze kan van de altenator zijn
Cadnut (0), 19 jaar geleden
Zekeringen zijn allemaal in orde,zoek nog steeds de regulator...
406 (0) PRO, 19 jaar geleden
de regelaar zit binnenin de altenator, onder zwart dun plastic afdekhuis aan de achterkant
Cadnut (0), 19 jaar geleden
Bedankt,dus als ik het goed heb is de dunne draad gewoon verbonden met het contactslot?Staat dus +12V op wanneer het contact aanstaat.Of zit er toch een zekering tussen...
406 (0) PRO, 19 jaar geleden
de dunne draad is de draad die aangesloten zit op het lampje van het dashbord (battery). Zou in jouw geval een ruil altenator erop zetten kost ongeveer 140¤ of anders een tweedehands want reparatie van diodebrug en regelaar kost bijna evenveel als een ruil. Deze gaan zelden of nooit kapot(altenator)