Collega's,
Bij het acceleren vanuit stilstand of vanuit zacht rijden houdt onze servicewagen regelmatig in.
Na enkele seconden komt het vermogen weer en schiet de auto vooruit.
Soms springt het motormanagmentlampje aan en loopt de auto op het noodprogramma (dus weinig vermogen, max tot 90 km/h).
Als we de computer dan uitlezen geeft deze aan dat er te weinig brandsofopbrengst is.
Inspuitgallerij en brandstoffilterhuis zijn inmiddels al vervangen, echter zonder succes.
Wie kan ons met dit vervelende probleem helpen?
B.v.d.
Geplaatst door Koppen1 (0) PRO , lid sinds 14 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Berlingo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Berlingo of stel zelf een nieuwe vraag.
13 Reacties
jan T (20) PRO, 14 jaar geleden
heb je de druk in het systeem al gemeten ik heb gehoort dat de pomp wel eens minder wordt.
groetjes jan.
oldford (0) PRO, 14 jaar geleden
Weet je het nummer ook van de foutcode?
Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden
Als de motor loopt, zie je dan ook lucht in de doorzichtige slangen lopen ? aansluitingen willen wel eens lekken bij de 2.0 HDI
Lainke (0) PRO, 14 jaar geleden
Wat zijn de P-codes?
Koppen1 (0) PRO, 14 jaar geleden
Heren,
Excuus voor de late reactie, ik was op vakantie.
De Storingcode is P1198.
Alle waarden zijn normaal, behalve de temperatuur van de brandtsof; deze is -46 Graden (!!)
Ook zie je soms lucht lopen in de doorzichtige slangetjes.
oldford (0) PRO, 14 jaar geleden
Begin eens met de bedrading van de brandstof temperatuur sensor door te meten.
Lijkt erop dat deze los is of de sensor is volledig overleden.
Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden
Waar zie je de lucht, na filter of voor. FilterHUIZEN willen wel een lekken.
UNIVERSEEL11698 (0) PRO, 14 jaar geleden
P1198 Hogedruk bewaking, regeling kan niet verder bijregelen.(simpel gezegt)
Kan heel goed veroorzaakt worden door die luchtbellen.
Of door slechte verstuiver/pomp.
Met welk diag app is de auto uitgelezen?
Oiram
Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden
Nog verder gekomen ?
Koppen1 (0) PRO, 14 jaar geleden
Alle bedrading en stekkers doorgemeten en gecontroleerd. Daar kwam niets uit.
Filterhuis was reeds vernieuwd, dus daar ligt 't ook niet aan.
Auto gaat maandag a.s. naar een lokake diesel specialist.
Ik houd jullie op de hoogte.
Renaultmonteurtje (0) PRO, 14 jaar geleden
Dis timing nog gecontroleerd? (1 tandje verkeert)
Grietje (0) PRO, 14 jaar geleden
Heb je al eens tijdens het rijden gekeken wat er met de druk van de pomp gebeurd als het voorval gebeurt. De pomp en eventueel injecteurs zou ik laten nazien.
JOHN5671 (0) PRO, 14 jaar geleden
En de temp.sensor vervangen?? of iets anders gevonden in die richting??
Heb de sensor wel eens defect gehad houdt dan inderdaad in en stottert onder het rijden.
Groeten John