close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën C1: Auto slaat niet aan

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld

Goedemiddag,

Ik heb een Citroen C1 staan met een rare storing.
Na het starten van de auto begonnen alle lampjes op het dashboard te knipperen en viel de auto uit. Nog een keer geprobeerd de auto te starten maar deed helemaal niets meer (volledig dood)

De auto vervolgens weggesleept en geprobeerd uit te lezen, maar geen verbinding mogelijk.
Accu spanning is 3,2 volt...
Op het moment dat ik de starthulp op de accu zet gaat spontaan de claxon continu aan en gaat niet meer uit.
Op het dashboard knipperen wederom alle lampjes en kan de auto wel starten, maar hij slaat niet aan..
Nog steeds geen verbinding mogelijk om de auto uit te lezen.

Iemand bekend met dit probleem??

Geplaatst door

Mike078 (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Vermoed dat uw batterij in kortsluiting staat probeer deze eens eerst te vervangen?

[quote=dobermann -dc]Vermoed dat uw batterij in kortsluiting staat probeer deze eens eerst te vervangen?[/quote]

Probleem was er ook zonder accu, rechtsreeks op starthulp.

Mike078 0

6 jaar

Voor de diagnosestekker : controleer zekering MF 1 in de zekeringkast achter de accu . Aan de onderzijde , zie tekening .
Controleer zekering F 5 achter het instrumentenpaneel ( 2 sterboutjes losdraaien van de kap )
En sluit toch maar eens een goede accu aan , zonder starthulp .

Bedankt, ik ga hier zekee naar kijken!

Mike078 0

6 jaar

Goede avond Rene,

Hierbij even een update

Accu opgeladen, is nu 13V en stort niet in
Zekering MF1 is goed
Zekering F5 is goed

Wat wel opvalt is op nummer 16 + accu meet ik hetvolgende: contact uit 2.5V, contact aan 8.7v, contact aan na starten11,3v

Dus nog even alle op een rijtje:
- motor gaat rond maar slaat niet aan (geen vonk)
- op het dashboard knippert en brand alle mogelijke lampjes
- claxon gaat continu af met ingeschakeld contact
- geen communicatie tot uitlezen mogelijk


Acties:
- accu volledig opgeladen
- Massa punt verplaatst naar, opgeschuurd en contact spray
-zekeringen gecontroleerd

Wat valt op:
- lage spanning op punt 16 van diagnose stekker
- alle zekeringen zijn heel
- alle lampjes knipperen en branden op dashboard (disco) (maakt geen verschil met losgekoppelde Ecu)
- Toeter gaat continu af zodra contact ingeschakeld is

Mocht je nog suggesties hebben dan hoor ik het graag.

Mike078 0

6 jaar

Op aansluiting 16 moet accuspanning staan ongeacht de stand van het contact .
0004 = instrumentenpaneel .
BF01 = zekeringkast achter de accu .
C001 = diagnosestekker .
Controleer eens op het instrumentenpaneel of op de zekering wel accuspanning staat en of dit dan ook wel weer uit het instrumentepannel komt .
Haal eventueel alle stekkers eens los en monteer ze dan weer .
Ik weet dat er achter het dashbord diverse doorverbindingsstekkers zitten ( voor oa naar de motor ) maar daarvoor moet het bovenste gedeelte van het dashbord gedémonteerd worden .

Rene,

Bedankt voor je reactie.

Op alle zekeringen staat 12V dus dat zou goed moeten zijn. Instrumentenpaneel zal ik eens loshalen en opnieuw aansluiten. Helaas krijg ik de schema's die je stuurt niet scherp in beeld.

Zou het een defecte ECU kunnen zijn?

Groet,
Mike de Jong

Mike078 0

6 jaar

Als op zekering F5 accuspanning staat , loopt er in het instrumentenpaneel een doorlus naar de 18 voudige witte stekker , en op aansluiting 5 met draadnummer 124 moet dan ook accuspanning staan .
Indien hier spanning , meet dan eens tussen aansluiting 5 en de aansluiting ( 16 ) van de diagnosestekker de bedrading belast ( lamp er tussen plaatsen ) door.
Het instrumentenpaneel van een C1 is erg belangrijk .
Hier lopen vrijwel alle voedingen doorheen . ( ook voor de claxon )
Heb al eens voor het niet aanslaan van een Peugeot 107 het paneel moeten vernieuwen .
Maar nogmaals , stekkerverbindingen zijn ook een gevoelig punt .

Heel erg bedankt,

Hier kan ik zeker verder mee.
Je hoort snel weer van me!

Mike078 0

6 jaar

Beste Rene,

Op zekering F5 staat de accuspanning, op aansluiting 5 (markering 124 niet zichtbaar) staat ook de accuspanning. Tussen aansluiting 5 en aansluiting 16 van de diagnose stekker is geen onderbreking (pieptoon multimeter) Overigens staat op aansluiting 16 nu ook de accuspanning.

Mike078 0

6 jaar

U heeft nu wel accuspanning op aansluiting 16 van de diagnosestekker . Bij uw eerste meting niet . Stekkers los / vast gezet !
Kan er dan nu ook uitgelezen worden ?

Goede avond,

Ik denk dat het in een slechte massa gezeten heeft want meet gewoon de accuspanning zonder dat de auto uit te lezen is. Inmiddels ECU, contactslot, immobilizer en de cockpit vervangen, echter heeft niets uitgehaald.

Nog een suggestie?

Mike078 0

6 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C1 of stel zelf een nieuwe vraag.