auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Citroën Evasion 2.0i 8v: Backfire , stationair toerental en inhouden

Bouwjaar: 1999

Hallo,

sinds 1 maand ben ik eigenaar van een Evasion 2.01 8v met Vialle LPG (G2??) installatie. Vorige week had ik, na een 5 dagen stilstaan, een leuke back-fire maar na reparatie van het luchtfilter deed alles het weer.
Nu echter begint het stationair toerental te fladderen tussen 850 rpm en de 1500 rpm, dwz de ene dag keurig terugzakken naar 850 rpm en de volgende dag blijven hangen op 1500 rpm.
En nu begint tie ook bij 1/4 gas (of beter, net niet stationair meer)even te stotteren, alsof hij niet voldoende gas krijgt en dan loopt tie weer even normaal en dan stotteren etc. Niet bij het optrekken maar bij continue snelheden, je kan het gas-relais horen klikken. Op benzine doet alles het normaal.
Hebben jullie een idee, zou het de stappenmotor zijn of is de verdamper niet helemaal lekker meer, of..... ??

Alvast bedankt!

Geplaatst door

Arjan590 (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

DRINGEND UW KLEPPEN LATEN REGELEN, ALS HET AL NIET TE LAAT IS.
BIJ DIT TYPE MOTOR MOETEN DE KLEPPEN ALTIJD OM DE 30.000 KM MAXIMUM BIJGESTELD WORDEN INDIEN JE OP GAS RIJDT ! DEZE MOTOR IS EIGENLIJK NIET ECHT GESCHIKT OM OP GAS TE RIJDEN OMWILLE HET PROBLEEM MET DE KLEPPEN EN KLEPPEN STELLEN IS OOK EEN HELE KLUS.
MVG

GOVA 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Evasion of stel zelf een nieuwe vraag.