auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Citroën C3 2002: Benzine lekkage bij benzinepomp aansluiting

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Benzine, Motorcode: KFV, Motorinhoud (cc): 1400, Vermogen (kw): 54

HELLUPP !!
Ik heb de auto naar het buitenland gereden, 7 maanden laten staan..
Nu wilde ik met de auto gaan rijden (Accu 600A bleek niet meer te redden dus een nieuwe 520A erin gezet) en er is nu lekkage bij de aanluiting van de benzinepomp.

Lekkage is tussen de snelkoppelingaansluiting en de pomp zelf (op de foto zit de bedrading er net voor)
Als je de sleutel omdraaid komt er een flinke straal bij de aansluiting van de pomp vandaan.. ik heb geen scheuren of beschadiging gezien.

De benzinepomp heeft geen retour slang op deze C3.. zou het de benzinedruk-regelaar kunnen zijn? en zoja is dit te vervangen of moet de hele pomp vervangen worden?

.

Geplaatst door

Loadoner (110)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Geen scheuren of beschadiging is natuurlijk een lastig ding , er is lekkage dus 1 van de dingen die er volgens u niet zijn lijken mij wel aanwezig.
Alles goed schoon maken en dan toch nog maar eens kijken , zie op de foto een stekker en geen aansluiting van een leiding of iets.

De lekkage is precies achter waar de electrische draden te zien zijn.. tussen de opening van de snelkoppeling / uiteinde van de benzineslang en de benzinepomp. gezien er direct benzine uitspuit bij het omdraaien vd sleutel, zonder de motor te starten, lijkt het op een te hoge druk.. De laatste rit was +/- 7/8 maanden geleden en toen was er geen lekkage.. auto heeft in een garage gestaan en de accu was leeg / defect geraakt.. hebben een nieuwe erin gezet.. is er iets wat ik al eerste kan moet bekijken als de auto zo lang heeft stilgestaan?

Loadoner 110

1 week

Als ik t zo lees en zie, zit er niks anders op dan de pompunit te vervangen. (de snelkoppeling zelf lekt dus niet als ik je goed begrijp?)

Klopt en is van binnen niets raars zichtbaar.. maar weet niet of er een nou wel of geen afdichtingring/ rubber inzit.. lekkage is echt bij de opening van de snelkoppeling en de benzinepomp.. op de foto precies achter waar de electrische draden te zien zijn.

Loadoner 110

1 week

Daar zit niks tussen, je zult echt de pompunit moeten vervangen. tussen de pomp en de tank zit wel een afdichtring. zorg dat je deze nieuw hebt, want ze zwellen vaak dusdanig op dat je ze bijna niet meer gemonteerd krijgt.

. . Ah, dank voor uw antwoord .. Kan ik enkel de benzinedruk-regelaar vervangen in de pomp? ik heb in de bijlage een tekening met welk model erin zit.

Loadoner 110

1 week

Nee, is 1 complete unit.

Is er nog iets wat ik kan doen gezien dat de auto 7 maanden stilstond en dit probleem hiervoor niet had?
Nieuwe benzine tanken of een reset uitvoeren ? (auto heeft maar 77.000km gereden)

Loadoner 110

1 week

Je hebt toch een zichtbare brandstoftekkage, wat wil je resetten dan???

harry4203 3085
badge vip badge

6 dagen

klopt, maar dacht misschien is de ECU die de brandstofregelaar aanstuurt van slag o.i.d.. ik kan de hele pomp vernieuwen maar probeer toch zoveel mogelijk origineel te behouden, omdat ik veel narigheid heb meegemaakt met aftermarket onderdelen.. en een originele nieuwe pomp voor een c3 uit 2002 is lastig te vinden !

Loadoner 110

6 dagen

Drukregelaar is mechanisch, die wordt niet aangestuurd door de ecu. gewoon imi-pompunit erin, gaat prima bij deze dingen.

harry4203 3085
badge vip badge

6 dagen

Dank Harry ! Voor ik dit doe, kan ik de druk makkelijk zelf meten als ik dit gereedschap heb, bij een Citroen C3? want ik kan de auto niet naar een garage rijden omdat hij teveel benzine lekt..

Loadoner 110

6 dagen

Waarom wil je in vredesnaam de druk meten? Je vervangt toch de complete pomp.

harry4203 3085
badge vip badge

6 dagen

om zo er zeker van te zijn dat het niet aan de quick release zit (haarscheurtje bv) en een slangeklem is goedkoper dan een hele benzinepomp, plus dat ik ook nog speciaal gereedschap nodig heb voor het uitbouwen vd pomp..

Loadoner 110

6 dagen

Daar hoef je toch de druk niet voor te meten. Als je t contact aanzet, of de motor laat lopen, zie je toch precies waar ie lekt. Of ben ik nou zo dom? Speciaal gereedschap is handig, maar niet noodzakelijk. 2 grote schroevendraaiers en een hamer met een beetje beleid werkt ook.

harry4203 3085
badge vip badge

6 dagen

Hij lekt precies tussen de benzine-aanvoer slag en de benzinepomp ingang..
Dan kan het toch ook in de slang aansluiting zitten? (de zwarte quick release van plastic, waar de witte tuit van de benzinepomp ingaat)

Loadoner 110

6 dagen

Als je t los maakt kun je toch wel zien wat er stuk is. Als het pijpje van de pompunit glad en onbeschadigd is, zit het in de leiding. demonteer t eens, maak t goed schoon, en monteer t weer met een likje vaseline oid. kijken/proberen kost niks.

harry4203 3085
badge vip badge

6 dagen

Ik had het losgehaald, maar zag geen breuken en of beschadigingen.. ik zal het nog eens loshalen en goed schoonmaken en terugdoen met vaseline.
Auto staat niet in de buurt dus zal even duren voor ik dit kan doen.
Ik wilde de druk meten omdat als de benzine druk regelaar kapot zou zijn de druk naar 6 bar kan gaan die 2,5 bar hoort te zijn.. als hij naar 6 bar gaat, kan dit misschien de oorzaak dat er benzine lekt tussen deze twee delen toch?

Loadoner 110

5 dagen

Deze eerste generatie C3 heeft een benzinepomp zonder retourleiding.. kan het zijn dat probleem mede- hierdoor komt ? alle jongere C3's hebben benzinepompen met retour

Loadoner 110

4 dagen

Kan het zijn dat je bij lang stilstaan i.c.m. de benzinepomp zonder retour, eerder last heb van overtollig druk doordat er een vlotter vastzit o.i.d.?

Loadoner 110

4 dagen

Nee, dat lijkt me uiterst onwaarschijnlijk. Als het pijpje van de pomp helemaal glad en onbeschadigd is, zit het in de afdichting in de klikaansluiting. Dan nieuwe/gebruikte leiding halen of de klikaansluiting vervangen. (daar zijn reparatiesets voor in de handel)

harry4203 3085
badge vip badge

4 dagen

ok dank, moet / kan ik nog eerst de benzinedruk meten voor ik aan deze helse klus begin? want stel dat er 6 bar is door een defecte benzinedruk-regelaar, dan is er straks misschien nog steeds een lekkage bij de verbinding van de benzinepomp, toch?

Loadoner 110

3 dagen

Niemand houd je tegen om de brandstofdruk te meten, we horen t wel.

harry4203 3085
badge vip badge

3 dagen

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C3 of stel zelf een nieuwe vraag.