hoi ik heb een xsara met een groot probleem. hij start onwijs rot en als je hem dan is aan de praat hebt dan loopt hij koud beroerd
totdat je hem goed warm laat lopen dan gaat het allemaal wel houd wel af en toe behoorlijk in.
op de momenten dat ie goed loopt loopt hij ook perfect dat is ook door een monteur vast gesteld
heb de stappenmotor al vervangen, de massa na gekeken, nieuwe bougies,nieuwe lucht filter,nieuwe benzine filter,nieuwe temp sensor
de gas klep schoon gemaakt uit laten lezen maar dat ging niet , het gas uit de uitlaat laten meten daar kwam uit dat er een te hoog co was
maar dat de lapda sonde wel wat regelt
ik hoop dat er iemand raad voor me heeft
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Uit lezen moet gewoon kunnen bij dit model. Weliswaar met dealer-apparatuur of gelijkwaardig, maar toch.
Motor staat dus te rijk met een hoog CO, maar is dat alleen op benzine, of alleen gas of beide?
Kontroleer alle vacuüm slangen en slangetjes van en naar het inlaatspruitstuk op lekken, scheuren e.d.
Is de uitlaat volledig gasdicht en niet lek? Vooral het 1e stuk tot de katalysator.
Als dat allemaal goed is, laat de dealer dan de sensoren uitlezen en de signalen controleren.
ik weet wel dat de achterdemper lek is maar dat was ie ook toen die nog goed reed
ik zal vanavond even naar die lucht leidingen kijken
kan ik dat met wd 40 bekijken of ze lekken ?
alvast bedankt
14 jaar
Eerst gewoon even kijken, voelen en luisteren.
Daarna kun je sprayen, maar ik zou remmen reiniger gebruiken.
ik heb de uitlaat vervangen en gekeken of er geen lekken zijn in de luchtleidingen
de auto loopt al veel beter
alleen als ik hem start dan blijft ie even lopen en dan na 5 sec valt ie uit
als hij eenmaal voorbij zijn choke lijkt te zijn na een minuut ofzo dan blijft hij met pijn en moeite aan
staan zonder gas te hoeven geven
het valt ook op dan de toerenteller heen en weer schommelt
als je er eenmaal mee rijd dan rijd hij super na mijn idee
ik hoop dat je nog een idee hebt voor mij en er komt ook een benzine lucht uit de uitlaat
alvast bedankt voor de moeite
14 jaar
hoi ik heb het gevonden hoor de map sensor was stuk die regeled ook je lamdasonde dus vandaar die hoge meting
de auto rijd nu weer prima badankt voor julie moeite
14 jaar
"map sensor was stuk die regeled ook je lamdasonde" is wel erg simplistisch voorgesteld.
Lambdasonde wordt niet geregeld, doet ook niets, maar meet alleen maar.
Regelen doet de computer en die kreeg dus een fout signaal van de map-sensor en dat geeft een hoog CO.
"Lambdasonde wordt niet geregeld, doet ook niets, maar meet alleen maar"
Als deze niets doet, waarom zit hij daar dan?
Ben het met de rest van je verhaal zeker wel eens hoor Oldford!
Zei ik toch: om te METEN en een signaal naar de computer te sturen.
Als de lambdasonde geregeld zou worden zoals Stefan beweerde dan moet deze iets doen - Meer of minder lucht inspuiten of benzinedruk hoger of lager maken, anders regel je niet.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar