auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Citroën C8: Blijft in ant-diefstalbeveiliging en start niet

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 HDI

Auto is inmiddels 4 weken bij de dealer en daar weten ze het ook niet meer, dus wellicht iemand hier. Auto heeft een lange tijd problemen gehad met de diefstalbeveiliging, de auto wilde dan niet starten. Even een paar minuutjes wachten was dan meestal de oplossing. Tot echter een 5tal weken geleden de auto helemaal niet meer wilde starten. Alle lampjes gaan aan met uitzondering die van het MMC. Auto binnen bij de dealer en daar staat hij nu na dik 4 weken nog steeds omdat ze het ook niet meer weten.

De transponderring, BSI, ECU, brandstofpomp zijn allemaal al vervangen zonder resultaat. Ze hebben zelfs de heleboel vanuit een werkende C8 ingebouwd en ook dan wilde hij niets doen. Alleen bij een geforceerde start rechtstreeks in de luchtinlaat slaat de auto aan maar draait een paar minuten instabiel en slaat dan weer af.

Kep de inmiddels grijze haren van, en een dikke rekening, maar geen werkende auto.

Iemand hier misschien een geweldig idee waar het eventueel aan zou kunnen liggen?
Alle hulp / opmerkingen / advies is welkom.

Geplaatst door

wateengedoe (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

de garage zal toch bij de basis moeten beginnen.


Is de PCM uittelezen?
Staan er CAN netwerk storingen in BSI of PSF1?
Reageert het ABS wel in het CAN netwerk
Zijn ALLE voedingen en massa's goed van de PCM
zekeringen heel? (ook de MAXI zekeringen onder de PSF1!!)

Garage heeft naar hun zeggen alles al gedaan wat ze zouden kunnen doen onder de motorkap. Geen foutmeldingen en/of storingen. Ze krijgen alleen geen verbinding met de injectiecomputer. Maar alle kabelbomen zijn doorgemeten en gecontroleerd ... resultaat NIHIL. Nu hoorde ik van iemand anders dat het misschien de stuurkolom schakelaar zou kunnen zijn. Deze zou dan om een vreemde reden de hele boel moeten belemmeren. De BSI is vervangen inclusief alle zekeringen, klein en maxi maar of dit gaat om de PSF1 (Geen idee waar dat ding moet zitten!) weet ik dus niet.

Heb zelf te weinig kennis dus vertrouw ik op de citroen dealer, die het dus in dezer ook niet meer weet en al aangegeven heeft dat het misschien beter is om hem maar te komen halen. Nu ga ik daar niet zo snel in mee aangezien ze al wel het een en ander hebben vervangen en gedaan en ik weinig zin heb om te moeten betalen voor iets wat het niet doet omdat de "specialisten" het niet meer weten.

Vandaar dat ik hier eens een balletje opgooi om te horen wat anderen denken.

wateengedoe 0

13 jaar

PSF1 = zekeringkast in motorruimte.
Als ze geen verbinding kunnen maken met de motorcomputer hebben ze hem ook niet uit kunnen lezen.
Zelf controleer ik als eerste of de ECU(Pcm) wel diverse sensoren van voeding voorziet als de auto op contact word gezet.

Lijkt mij een communicatie fout, meestal is er dan toch wel iets te zien (met diagnose apparaat) in een of andere computer in de auto.

Oiram

er zit toch niet toevallig een carkit op de radio, en die massa maakt via een CAN netwerk draad

Na 6,5week garage en een factuur van 1400euro bleken het 3 draadjes te zijn onder het dashboard. Alle drie waren ze kapot en maakte sluiting. :)
Alles is weer gefixed en hij rijdt weer, echter storing komt terug en dat is die van de airbag. Lampje gaat branden en melding op het display. "Storing Airbag"
Volgens de garage is alles geprobeerd maar krijgen ze het niet weg.

wateengedoe 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C8 of stel zelf een nieuwe vraag.