Hallo,
Ik heb sinds 3 weken een Xsara Picasso, een leuke auto en voor mijn gezin ideaal.
Er ws bij aanschaf een probleem met Airco, dit was volgens de handelaar alleen maar een kwestie van vullen, is uitvoering met ecc, op mijn vraag waarom de blower het niet deed als de aiiro in eco mode werd gezet kreeg ik als antwoord dat dit kwam omdat de airco leeg was en dan werkt volgens de handelaar de blower ook niet en leek als ik ben slik dat dan voor zoete koek.
Toch de auto gekocht en naar airco specialist gebracht, daar kwammen ze er snel achter dat de druksensor lek was, bij het vervangen bleek ook de condesator verrot. Nu 2 weken later is eindelijk de airco gemaakt omdat de druksensor eindelijk binnen was.
Maar je raad het al nog geen Blower !!
soms slaat bij het starten de blower aan en dit duurt dan een paar seconden en dan gaat hij langzaam uit en tijdens het rijden slaat hij soms ook spontaan aan en dat duurt dan ook hooguit een minuut.
Wat kan hiervan de oorzaak zijn ? en wat de eventuele kosten ?
De airco specialst zei dat waarschijnlijk een draadje was doorgebrand, maar wij hebben de midden console los gehad en op het oog ziet alles er goed uit.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Heb je de kachelweerstand al gecontroleerd?
Deze zit voolgens mij op het blowerhuis.
Schakelaar geeft ook wel eens problemen.
Succes, Pascal
of een actuator test met de testkast meschien is de motor niet helemaal goed meer, zit er ook een pollenfilter in als deze er niet in zit kan er rommel bij de motor komen waardoor deze vervroegt defect gaat, het pollen filter zit onder de motorkap tegenhet schutboord onder het zwarte afdek kapje. er zitten 3 moertjes op kun je zo met de hand los draaien
bedankt voor jullie reacties,
Heb de auto vanmorgen bij profile neergezet, maar die konden er niet uit komen, zij hebben op hun beurt weer met de citroën dealer gebeld en die kwam met de diagnose dat in van de motors die onder het dashboord zitten kapot is en zal moeten worden vervangen.
Een erg duur geintje, want dit kost alleen aan man uren al 7 uur á 60 ex btw + de eventule te vervangen motor(en) ik geloof dat er gezgd werd dat er wel 5 onder kunnen zitten ?
Dus het valt allemaal errug vies tegen en zo word deze citroen veel te duur, zucht
16 jaar
Beste Marcel
Dat zit niet in je blower, maar in je contactslot.
Hoe raar het ook klinkt.
Heb de zelfde storing gehad, heeft men een deel van het contactslot vervangen, en de blower werkten weer als van oudst, kosten 217,00 euro
Wat de airco van een Picasso betreft, erg storing gevoelig.
Groetjes,
Peter
16 jaar
Hallo Peter,
Bedankt voor je reactie, Dus bij jou waren de klachten ook dat de blower als hij al aansloeg dit slechts voor een korte periode was ?
Donderdag gaat hij in iedergeval naar de dealer, voor een second opion. Maar hoop dat jou verhaal de juiste is dit zou een leuk duitje kunnen schelen
Groet Marcel
16 jaar
Hoi Marcel
Het waren bij mij de zelfde klachten als jij beschrijft.
laat mij nog weten of ik er naast zat, ik hoop voor jou van niet.
En graag zou ik willen weten wat ze bij jouw allemaal aan de airco vernieuwd hebben, want die heb ik drie maanden geleden laten vullen en controleren, maar het is wederom weer niks, en het vervelende is je kunt er zelf bijna niets aan doen.
Groetjes
Peter
16 jaar
Heey,
bij mij hebben ze een druk sensor vervangen en de condesator, de sensor was lek en de condensator verrot.
ze kwammen er achter dat de condensator verrot was omdat de monteur de senoer er scheef uitdraaide en deze afbraak, ze moesten hierop de gehele condersatoer eruithalen.
groet marcel
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara Picasso of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar