Citroën Saxo: bougie kabels vervangen saxo 1.6i 8v

Bouwjaar: 1996, Brandstof: Benzine, Motorcode: Motorcode:NFZ (TU5JP)

Heren en dames,
heb een saxo 1.6i 8v automaat uit 1996 met 48000 op de klok kunnen kopen. Niet veel, eigenlijk veel te weinig.

Om voor de winter de mogelijke problemen te voorkomen, heb ik het een en ander aangeschaft.
nieuwe bougie kabels, nieuwe bougies en een nieuw lucht filter.

alles wilde ik vanavond inbouwen, maar ja niets werkte mee.
Mijn bougie sleutel paste niet en het luchtfilter was iets te groot.(zucht)

de bougies had is al snel opgegeven, en na een tijdje mieren kwam ik ook tot de conclusie dat het luchtfilter niet ging passen.
Bougies in de achterbak gegooid, luchfilter ook. (die snij ik wel een beetje bij) oude luchtfilter weer terug. ( wat een plastic allemaal)
Maar om alles te laten varen..... de bougie kabels gingen er op. Goed gekeken naar de huidige volgorde en de kabels eraan

Alles leek goed, auto starte en naar training gegaan. Maar op de terug weg, stotterde hij. Laag in de toeren leek het op dat hij op 3 cilinders liep.
Niet constant, zo nu en dan.

Nu zit ik te twijfelen of de kabel goed zijn aangesloten.

Wie weet de cilinder volgorde als ik voor de gril sta, dit icm de bobine kant. Ik las ergens dat de bobine kant nr's heeft. Volgends mij is het een bobine . (is een zwart kastje waar 4 aansluitingen opzitten)


alvast bedank voor de hulp

uszo

Geplaatst door uszo (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Saxo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

hennep (0), 13 jaar geleden

op de heenweg niks gemerkt ? het kan ook zijn dat de kabels niet goed vastzitten op de bobine of bougie's . meestal kun je het ook zien aan de lengte van de kabels doe de langste het verst bij de bobine vandaan enz . nummers weet ik zo niet

Ralf_Jensen (0) PRO, 13 jaar geleden

of er is een bougie waarvan het dopje niet goed genoeg is vastgedraaid.
Kabel niet diep genoeg ingedrukt, moet naar onder totdat deze ´vastklikt´.
Of op de bobine niet goed genoeg erop gedrukt.

Controleren............



S6

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Saxo of stel zelf een nieuwe vraag.