Enig idee:
bij het starten (nadat ie meer dan 4 uur heeft stil gestaan) moet ik met het ballonnetje onder de motorkap de druk oppompen. Anders start ie niet.
Geplaatst door Barrie_van_Haarlem (0) , lid sinds 19 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Xantia? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xantia of stel zelf een nieuwe vraag.
6 Reacties
Hans4037 (0) PRO, 19 jaar geleden
Het gebeurd wel eens dat er lucht in het systeem komt doordat er speling zit op de hevel van de brandstofpomp,(waar je gas mee geeft)
Komt voor bij een hoge kilometerstand.
Hans
maasmar (0), 19 jaar geleden
ik heb hetzelfde, alleen stoot mijn auto tussen de 2000 en 2500 toeren. Heb inmiddels de luchtgaten eruit gehaald, maar hij blijft het doen.Ik ben bang dat mijn dieselpomp kapot is.
Marco
Beunhaas (515) PRO, 19 jaar geleden
Check eerst het aanvoertraject, meestal zit er een doorzichtig deel in, dan zie je de luchtbellen voorbij komen.........
Barrie_van_Haarlem (0), 19 jaar geleden
Hans,
is dat herstellen van die speling te doen, of is dat een hele dure...
en wat betreft die kilometerstand, 400.000 is toch niet echt veel...
Hans4037 (0) PRO, 19 jaar geleden
Barrie,
zit er speling op,ik weet dat er voor de oude bosch pompen een setje te koop is met een nieuw busje dan was het opgelost.
Ik weet niet welk merk er op de citoen zit,maar je moet maar eens informeren bij een revisiebedrijf.
Hans
maasmar (0), 19 jaar geleden
ik heb een rotodiesel/lukas. Als je het nummer van de pomp opschrijft(staat onderop de pomp(met een spiegeltje goed te lezen)kun je van Delfhi, te koop bij Breezan een compleet setje kopen; is er makkelijk op te zetten met enige sleutelervaring.
Marco