Heeft iemand enig idee?
Hebben hier ter reparatie een Xantia 1.6i 1997 met een startbeveiliging middels het beruchte toetsenbordje. Als het contact aangezet wordt gaan beide lampje branden, rood en groen, de code wordt niet geaccepteerd en vervolgens gaan beide lampjes uit. Heb al een ander toetsenbord geprobeerd echter geen resultaat.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
hoi, jan
dit probleem is hier al vaker op dit forum geweest.
maar dan bij peugeot. ( zou je even kunnen neuzen )
bij deze auto zat het probleem in een contact bij de startmotor
het rode lampje duid erop dat er geen comunicatie is.
paul,
Bij Peugeot komt het vaak door een kabelbreuk in een van de draden vanaf het kastje.Meestal net in de knik.Openmaken en wellicht zit daar een gebroken draad.Mocht het lukken en je krijgt de auto weer aan de praat, dan kun je -met draaiende motor- de stekker van het paneeltje losgooien en kun je altijd starten zonder eerst die vervelende 4 cijfers in te toetsen.
Er is geen communicatie tss klavier en injectiecomputer. Indien je het contact aanzet, hoor je dan de benzinepomp +- 5 seconden draaien? Zoemend geluid onder de zit achterbank?
Controleer de 30-polige bruine stekker op het binnenspatbord rechts vooraan eens op oxidatie
Controleer ook ff de zekeringkast onder de motorkap, daar waar de dikke plus draden (meestal 1 dike draad) aan de zekering kast worden gemonteerd.Hier wil weleens een overgangs weerstand onstaan. Aansluiting goed schoonmaken is meestal voldoende. Zoniet vervang dan deze kast.
Kijk ook als je aan aansluiting 15 van het code kastje in de auto een goede massa heb bij twijfel extra massa aanleggen.
Succes.
20 jaar
Gova,
heb als eertse deze stekker gecontroleerd, geen oxidatie aanwezig. Ik hoor de pomp ook niet draaien en het gele motormanagmentlampje brandt ook niet op het dashboard bij aangezet kontakt.
Heb een XM en heb dat ook al voorgehad! Bij mij was dit de schoksensor onder de motorkap die ik terug moest indrukken!
20 jaar
Jongens allemaal bedankt voor jullie adviezen. Probleem is opgelost, 30-polige stekker rechtsvoor was niet geoxideerd, maar auto heeft in het verleden waarschijnlijk schade gehad waardoor er een draadbreuk achter de stekker is ontstaan inhet binnenscherm. Auto loopt weer bedankt voor alle ideeen.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xantia of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar