Citroën C5: C5 2.0 II 2007 HDIF Break 120.000km

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0

Bij 120 - 130 km/uur begint de auto als een "Kameel" de rijden. de auto houdt in en gaat weer echt een kamelengang. bij gas geven krijg ik de storingsmelding "kans op verstopping roetfilter". Het lijkt alsof hij begint te regenereren maar deze niet kan doorzetten. Het voelt alsof iemand licht "pompend" op de rem trapt. geen snelheid of toeren verlaging.
Er is als laatst een nieuwe temp voeler in de uitlaat gemonteerd maar daar werd het alleen maar erger van.
eerder, ik geloof bij 80.000 km is het roetfilter al gewisseld, de boordcomputer, heeft net een 120.000 km beurt gehad, eolys gevuld etc. etc.
Ik heb deze storing al bij 50.000 km gehad, was toen weer een tijdje weg. Na een tijd lang "storing emissie systeem" gehad hebbende, heeft de dealer na de boordcomputer gewisseld. Toen dit niets hielp bleek er een elktrische kabel storing te geven aan de naastliggende kabels??? en toen was die storing weg. maar ik wordt niet goed van die "PIEPPPP" kans op verstopping roetfilter". wie weet dit is?? Ik rij voornamelijk snelweg nederland-duitsland 120-190km/uur

Bliksem

Geplaatst door Bliksem (0) , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

2 Reacties

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

Geforceerde regeneratie uitvoeren, bij de dealer. Eventueel de sensoren van het FAP filter vervangen. En de motor EBE updaten

Bliksem (0), 13 jaar geleden

dit alles is volgens de dealer al gebeurd, de druksensor is gewisseld (ik vermelde temp sensor) maar het werd alleen maar erger

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.