close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën C5: C5 2.016V-EW10J4 in noodloop bij overschakelen op benzine

Brandstof: Benzine, Motorcode: EW10J4

Vorige maand: bij overschakelen van lpg naar benzine: motor in noodloop. Bij uitlezen met Lexia was de achterste lambdasonde verdacht omdat deze stil stond en slechte waarden afgaf.

De sonde is vervangen door een nieuwe.
Benzine-injectoren zijn gereinigd
Toevoeging aan de brandstof bijgevuld om het systeem te reinigen.
2 dagen op benzine gereden geen problemen meer.

Afgelopen donderdag; zelfde probleem. Wederom in noodloop bij overschakelen op benzine.
Weer uitgelezen met de Lexia en storingen gereset.

P0170 - Fuel Trim Malfunction Bank 1

P0400 - Exhaust Gas Recirculation Flow Malfunction

P0410 - Secondary Air Injection System Malfunction

P0303 - Cylinder 3 Misfire Detected

Opnieuw gaf de achterste lambdasonde vreemde waarden af. Na afkoelen van de motor was alles weer normaal
en loopt de achterste sonde weer keurig naar de 450mV.
Weer 2 dagen op benzine gereden totdat het vanmiddag weer mis was. P0303 en overslaan op de andere cilinders.
Na herstarten bleef de motor in noodloop totdat deze weer volledig afgekoeld was en alles weer normaal verliep.

Vanavond de gastank weer gevuld en een tijdje op lpg gereden, zonder problemen. Maar elke keer als ik de lpg uitschakel gaat
de motor direct in noodloop. Lpg weer in, motor loopt goed, lpg uit, motor in noodloop.

We gaan volgende week zaterdag naar Oostenrijk en ik wil dit graag nog opgelost hebben voor die tijd.

Wie weet raad?

Geplaatst door

GW-tje (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Probleem zelf opgelost. De benzine-injector van cilinder 3 zat niet goed geborgd. De verende clip zat aan 1 zijde niet achter het nokje op de injector. Hierdoor kon de inspuitdruk daar weglekken.
De BSI detecteert dat er iets niet in orde is, schiet in de stress en schakelt de motor in "noodloop". We kunnen met een gerust hart op vakantie!

GW-tje 0

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.