Naar aanleiding van schokken bij stationair toerental en een iets hoger verbruik heb ik m'n wagen aan de lexia computer laten hangen.
Foutmelding: laag peil diesel antivervuilingsadditief verschijnt geregeld.
diagnose bij de garage:
processormodule van de roetfilter en roetfilter zijn te vervangen.
de motor is in orde
Met het vervangen van de roetfilter heb ik echter problemen omdat deze nog niet zo lang geleden is vervangen.
Ik vermoed dat de filter continue geregenereerd wordt. dit verklaart misschien de schokken bij stationair toerental en het hogere verbruik. De twee naverbrandingen zijn immers door de processor gecommandeerd.
normaliter is het regeneratieproces pas om de 500 km en duurt het slechts 3 minuten.
Heeft iemand dit probleem al gehad aan zijn of haar C5?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën 0 of stel zelf een nieuwe vraag.
is het additief tankje ook bijgevuld met de speciale vloeistof
dan is er nog een speciale recet procedure om te laag peil antivervuiling te verwijderen hiervan is een mededeling van geweest bij de dealer organisatie
17 jaar