close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën 0: C5 2.2 hdi 210.000 km

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.2 hdi

Naar aanleiding van schokken bij stationair toerental en een iets hoger verbruik heb ik m'n wagen aan de lexia computer laten hangen.
Foutmelding: laag peil diesel antivervuilingsadditief verschijnt geregeld.

diagnose bij de garage:
processormodule van de roetfilter en roetfilter zijn te vervangen.
de motor is in orde

Met het vervangen van de roetfilter heb ik echter problemen omdat deze nog niet zo lang geleden is vervangen.

Ik vermoed dat de filter continue geregenereerd wordt. dit verklaart misschien de schokken bij stationair toerental en het hogere verbruik. De twee naverbrandingen zijn immers door de processor gecommandeerd.
normaliter is het regeneratieproces pas om de 500 km en duurt het slechts 3 minuten.

Heeft iemand dit probleem al gehad aan zijn of haar C5?

Geplaatst door

christophebyloos (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

is het additief tankje ook bijgevuld met de speciale vloeistof
dan is er nog een speciale recet procedure om te laag peil antivervuiling te verwijderen hiervan is een mededeling van geweest bij de dealer organisatie

andreas08 0
badge

17 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën 0 of stel zelf een nieuwe vraag.