Citroën Xsara Picasso: centrale deurvergrendeling

Bouwjaar: 2002, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.8 16V

Ik heb reeds deze auto een maand.

Het is al 2x voorgekomen dat de C.deurvergrendeling niet meer werkt.
Enkele dagen later loste het probleem zelf op.
Nu voor de derde keer weer geen response op alle 2 de knoppen op de sleutel.
Zelfs met een nieuwe batterij (3.3v).

kennelijk iets in de auto fout?
Waar moet ik het zoeken.

magnum

.357 magnum

Geplaatst door .357 magnum (0) , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Xsara Picasso? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

16 Reacties

wim can (0) PRO, 14 jaar geleden

zit er een orginele radio in of een ander ?

.357 magnum (0), 14 jaar geleden

Zit inmiddels een andere in.


magnum

geog (0), 14 jaar geleden

Heb het ook al twee keer voor gehad
Probeer eens gelijktijdig de twee hendeltjes achter het
stuur (knipper-lichten en ruitenwissers) gelijktijdig
enkele (min 5) seconden naar jou toe te trekken
Weet wel niet meer als de motor moest aanliggen of enkel contact opstaan

Dit zou de BSI moeten resetten.

Laat eens weten of het gelukt is

mvg

wim can (0) PRO, 14 jaar geleden

hoi heb je niet een orgineel gebruikt .dan kan het zijn dat je een draad moet leggen naar je contactslot geschakelde +

.357 magnum (0), 14 jaar geleden

[quote=geog]Heb het ook al twee keer voor gehad
Probeer eens gelijktijdig de twee hendeltjes achter het
stuur (knipper-lichten en ruitenwissers) gelijktijdig
enkele (min 5) seconden naar jou toe te trekken
Weet wel niet meer als de motor moest aanliggen of enkel contact opstaan

Dit zou de BSI moeten resetten.

Laat eens weten of het gelukt is

mvg[/quote]
Dit heb ik geprobeerd.
De voorruit werd nat, en ik had een bulk licht voor mijn auto.
Verderest geen respons op mijn schermpje.

De tijd zal het leren.

john

.357 magnum (0), 14 jaar geleden

[quote=wim can]hoi heb je niet een orgineel gebruikt .dan kan het zijn dat je een draad moet leggen naar je contactslot geschakelde +[/quote]
Word de + afgetapt van de radio?

john

wim can (0) PRO, 14 jaar geleden

nee als je een ander dan orgineel gebruikt .dan gebruik je een can lijn en dan gaat je c.v van slag raken .gr wim

wim can (0) PRO, 14 jaar geleden

als je de draad naar je contact maakt .dan moet je wel je sleutel effe op cotact zetten en 10 sec opslot knop indrukken .een min wachten dan moet hij het weer doen

.357 magnum (0), 14 jaar geleden

[quote=wim can]nee als je een ander dan orgineel gebruikt .dan gebruik je een can lijn en dan gaat je c.v van slag raken .gr wim[/quote]
Als ik het goed begrijp dan is de radio aangesloten op de diagnose computer.

.357 magnum (0), 14 jaar geleden

[quote=wim can]als je de draad naar je contact maakt .dan moet je wel je sleutel effe op cotact zetten en 10 sec opslot knop indrukken .een min wachten dan moet hij het weer doen[/quote]
Dus ik moet een nieuwe draad naar de + van het sleutelcontactslot maken?

wim can (0) PRO, 14 jaar geleden

ja effe meten wat de schakeldraad is en dan soldeer je hem er aan. volgens mij is het de dikke rode .en goed meten of je 12 v op de costante draad hebt op de radio stekker gr wim

.357 magnum (0), 14 jaar geleden

[quote=wim can]ja effe meten wat de schakeldraad is en dan soldeer je hem er aan. volgens mij is het de dikke rode .en goed meten of je 12 v op de costante draad hebt op de radio stekker gr wim[/quote]
Als ik nou de + van onder de motorkap neem, op de plek waar je bij een lege accu de + klem zou neer zetten.
Van daar ga ik direct door naar het sleutelcontactslot.
Moet er een zekering tussen?

wim can (0) PRO, 14 jaar geleden

nee die is constand + je moet die draad pakken onder het kapje onder het stuur en dan meten of je de schakeldraad te pakken hebt . daar soldeer je hem bij op . ik begrijp uit jou verhaal dat je een jvc of ander merk er in hebt gezet . gr wim

.357 magnum (0), 14 jaar geleden

[quote=wim can]nee die is constand + je moet die draad pakken onder het kapje onder het stuur en dan meten of je de schakeldraad te pakken hebt . daar soldeer je hem bij op . ik begrijp uit jou verhaal dat je een jvc of ander merk er in hebt gezet . gr wim[/quote]
Ik heb een sony.

maar het is me helaas nog niet duidelijk.
ik moet een draad van A naar B leggen.

Wat is A en wat B

geog (0), 14 jaar geleden

Wat wim can bedoeld is :

Je autoradio moet spanning krijgen van een draad waar geen andere schakelingen
aanhangen zoals bv centrale vergrendeling .

De beste plaats om deze terug te vinden binnen de passagiersruimte (dus niet
onder de motorkap) is aan de aansluiting van de contactsleutel .

Daar zou je een spanning moeten terugvinden waar constant 12V opstaat
en ook een draad die pas spanning krijgt als je het contact aanlegt en nog een
andere draad die spanning krijgt als je de motor wil opstarten .

Je soldeert aan de geschakelde draad een draad erbij die naar de autoradio gaat .
en gebruikt deze voor de 12 V ipv de aanwezige draad (op de iso connector?)

Best niet op de draad waar altijd 12V aanwezig is zodat je de batterij niet per
abuis kan plattrekken bij het vergeten van de radio uit te zetten .
Want een platte batterij kan bij dit type wagen weer andere problemen teweegbrengen.

grtn

.357 magnum (0), 14 jaar geleden

Nou is het duidelijk.

Je knipt de geschakelde + door van de radio.
En monteerd er een andere geschakelde + aan.

Wel even kijken of er een zekering tussen moet.


Maar dat wilt wel lukken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara Picasso of stel zelf een nieuwe vraag.