Krukas poelie gebroken
Is dit met een spie in het krukas tandwiel of spieloos
Dit i.v.m. het los halen van de centrale bout, of moet ik de krukas en de nokkeas blokkeren?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
je moet de boel voor de zekerheid wel blokkeren ik heb het laatst bij een c5 2.2 hdi gehad dze had al een tijdje geklappert maar dacht dat het wat anders was tot de boel los lag.
groetjes jan.
dit is met spie
volgens mij met spie maar wel wat speling op krukas poelie van 15 Graden!!
Dus wel blokeren!!!
Gelukt, was met spie.
Blokkeren niet nodig
nou dan heb ik het toen voor niks gedaan maar goed beter voor niks dan telaat.
groetjes jan.
bij een dw8 zit er inderdaad spel op de spie voor de dbriem te vervangen moet je aan de linkerzijde van de spie de ruimte opvullen met bv een boortje
inderdaad , dit is met een spie .
in de handel bestaat er wel een pen om deze ruimte op te vullen zodanig dat je ondertussen de poelie en krukasbout kunt vastzetten .
anderen zeggen dat deze speling dient om de speling om een tand weg te nemen ; zowel naar links of rechts , om het makkelijker te monteren van de riem !
Heb al een aantal van deze gemonteerd . tis inderdaad het beste om het krukastandwiel tegen de spie te laten rusten ; en inderdaad de speling links van de spie te geven . met boor of zoals ik gedaan heb met , met splitpen
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara Picasso of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar