heren,
heb hier een picasso met het volgende problem hij schokt nu hebv ik dat opgelost MAAR er is nog 1 probleem het singaal lambda na kat
[url=http://www.plaatjesupload.nl/bekijken/20...][img]http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2009...[/img][/url]
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
0,45 Volt is de voorspanning die de ecu op het signaal zet. Sonde is nog niet warm genoeg, defect, verwarming is defect of circuit is onderbroken.
Gevolg: Controle katalysator staat op niet actief.
Ok, maar waarom brandt het MIL lmapje niet ?....
heb nog na gekeken vorig jaar al 2 nieuwe lambda sondes ....*1 voor en 1 na kat*
Lampje brandt niet omdat er geen DTC gezet is, mogelijk vanwege "fout" in de software?
Waarschijnlijk beschouwt de software dit als een geval van sonde is nog te koud, nog effe wachten.
Kan een "bug" in de software zijn, of het ontwerp hield met deze mogelijkheid geen rekening.
Of de controle wordt pas gestart nadat een bepaalde belasting of snelheid wordt overschreden.
OK, ik ga de sensor vervangen.
Effe meten of de verwarming wel werkt!
Als je niks merkt en er geen foutcodes zijn.
Waarom niet gewoon eerst eens lekker rijden.
Ik zie wel vaker een onlogisch waarde op mijn beeldscherm.(soms diag soft bugs).
Soms moet je er ook weer niet te veel in verdiepen.
Oiram
verwarming idd gecontroleerd, werkt niet krijg er wel spanning op, dus Sensor vervangen.
Werkt weer normaal,
bedankt voor meedenken :)/
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara Picasso of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar