Heb hier een citroën ax staan die niet wil aanslaan. De elektrische benzinepomp rechtsachter in de tank reeds vervangen (deze was ook defect) maar nog steeds slaat ie niet aan. Heb vervolgens bougies gecontroleerd en ze vonken maar blijven steeds kurkdroog. Heb daarna monopointinjectiegedeelte losgedaan en eens laten starten en komt geen drup benzine uit de verstuiver. Kent er iemand de waardes van de verstuiver zodat ik hem kan doormeten? Volgens mij is de oude pomp defect gegaan doordat ie bleef druk maken maar niet kon injecteren door een verstuiver die blijvend gesloten is. Heb aanvoer leiding losgedaan en daar spuit de benzine uit tijdens het starten. ECU stuk of injector?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Controleer eerst even de witte stekker onder de ecu.
De ohmse weerstand van de injector is dacht ik rond de 15 ohm.
Maar als hij gewoon vast zit, dan kan de spoel nog wel goed zijn natuurlijk, maar hij opent niet.
Ik heb de stekker gecontroleerd en ik heb ook het dubbel relais (bruinkleurig) eens gewisseld maar helaas,,, Ik heb ook een ander monopointinjectiegedeelte geplaatst maar nog geen resultaat. Ik krijg nog steeds geen inspuiting. Wanneer ik benzine rechtstreeks in de inlaatcollector giet dan draait hij eventjes tot de brandstof op is. De injecter heeft ongeveer een weerstand van tussen de 1.4 en 1.7 ohm geloof ik. Ik heb eens gemeten op de stekker van de injector met een multimeter om te zien of ik ook maar "iets" krijg. Moet je zoiets met een scoop meten om zekerheid te hebben want dat is massasturing zeker?
19 jaar
Je zou een lampje kunnen aansluiten op de stekker van de injector (spaningzoeker, bijv een met een ledje) dan kun je zien of je signaal krijgt. Als dit niet zo is zou je toch richting de ecu gaan denken.
Je kunt de injector er ok vrij gemakkelijk uithalen om te kijken of het zeefje verstopt zit.
Zwarte kapje eraf en dan pak je hem met een tang, iets heen en weer draaien en omhoog trekken. Maar ik zou eerst controleren of je signaal krijgt op de twee stekkertjes onder het zwarte kapje, die rechtstreeks op de injector komen.
ik heb hier ongeveer een zelfde probleem. alleen betreft t hier een 1.1 ontsteking gecontroleerd deze vonkt. op het dubbel relais (bruin) ontbreken 3 spanningen (30+) ook ontbreekt er een spanning op pen 4 van de computer (ook 30+) deze draden zitten in de kabelboom bij de computer allemaal aan elkaar gelust. heeft iemand enig idee waar deze 30+ vandaan komt (bijv. uit de zekeringkast of van een relais???
kontroleer eens de voedingsspanning van de injektor. Deze loopt dacht ik via een voorschakelweerstad waarvan de aansluitingen slecht kunnen zijn of defekt is.
J.E
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën AX of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar