Bij deze allereerst een goeiedag aan allen, eerste post hier ;)
C2 komt binnen met lekkage aan injector 2, aangekoekt en vuil. We vervangen de brandplaatjes van alle injectoren
en monteren alles weer zoals het moet. Ook de brandstofleiding naar injectoren vervangen we voor de zekerheid.
Proefritje proberen en blijkt dat wagen niet het vermogen heeft zoals voordien ... ! Zaten foutmeldingen in ivm
injector 1234, en nog wat andere codes ivm brandstofsysteem. Maar zal wss voorkomen van het demonteren
van de injectorfiches. Foutmeldingen gewist, komen ook niet terug, maar steeds geen vermogen. EGR klep
volledig vervuild, na vervanging nog geen verschil. Turboslang geen scheurtjes. Catalysator losgekoppeld om
te zien of hij met open uitlaat niet beter ging... geen verschil. Injectoren gingen perfect voor demontage dus
denk ik persoonlijk niet in die richting, analyse van citroencomputer geeft van 97% tot 105% aan voor de injectoren.
Wel hoor ik als je vanuit stationaire stand gas doorgeeft en terug laat afkomen hij een zoevend geluid maakt kant van
de turbo. Heeft iemand een idee of in welke richting ik zou moeten denken.
Alvast bedankt !
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
geen vacuum slang verstop/ lek. controleer ook even je electroklep v/d turbo
thnx voor je antwoord
waar zoek ik achter die vaccuumleiding? en zou hij een foutmelding moeten geven als de electroklep van turbo defect is ?
Nee, bij een defecte electroklep van de turbo hoeft hij geen foutcode op te slaan.
ik denk aan vervuilde brandstof ( gescheurd brstffilter) en idd een verstopt/beschadigde injector.
Benzine of ' injektorreiniger voor benzinemotoren gebruikt ipv diesel reiniger.
De zoevende turbo zou dan een nu en dan stotterende injector zijn.
Actief te regeneren kat ? ( net als de 16 110 pk C5 ? )Is ie ook niet vooruit te branden. zie prg Lexia...
Kijk bij het verwisselen van filter onderin de lichtblauwe diesel : gouden flakes : rondgepompte meuk uit de pomp en/of injektoren.
14 jaar
Zal morgen es kijken voor die electroklep. De injectoren zijn niet gereinigd geweest met producten aangezien er op voorhand
geen storing was van een stotterende injector. De brandstoffilter heb ik ook al vervangen. Voor de rest gaat de wagen zonder enig stotterend
gevoel voorruit.
alvast bedankt voor jullie antwoorden !
Beste,
Heb hier hetzelfde probleem...
Wat was bij u de oorzaak?
Of heeft iemand anders een idee...?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C2 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar