Citroën C2: Citroen C2 1.4HDI '2007 Vermogenverlies

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1400

Bij deze allereerst een goeiedag aan allen, eerste post hier ;)

C2 komt binnen met lekkage aan injector 2, aangekoekt en vuil. We vervangen de brandplaatjes van alle injectoren
en monteren alles weer zoals het moet. Ook de brandstofleiding naar injectoren vervangen we voor de zekerheid.
Proefritje proberen en blijkt dat wagen niet het vermogen heeft zoals voordien ... ! Zaten foutmeldingen in ivm
injector 1234, en nog wat andere codes ivm brandstofsysteem. Maar zal wss voorkomen van het demonteren
van de injectorfiches. Foutmeldingen gewist, komen ook niet terug, maar steeds geen vermogen. EGR klep
volledig vervuild, na vervanging nog geen verschil. Turboslang geen scheurtjes. Catalysator losgekoppeld om
te zien of hij met open uitlaat niet beter ging... geen verschil. Injectoren gingen perfect voor demontage dus
denk ik persoonlijk niet in die richting, analyse van citroencomputer geeft van 97% tot 105% aan voor de injectoren.
Wel hoor ik als je vanuit stationaire stand gas doorgeeft en terug laat afkomen hij een zoevend geluid maakt kant van
de turbo. Heeft iemand een idee of in welke richting ik zou moeten denken.

Alvast bedankt !

TurboDriver

Geplaatst door TurboDriver (0) PRO , lid sinds 13 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C2? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

6 Reacties

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

geen vacuum slang verstop/ lek. controleer ook even je electroklep v/d turbo

TurboDriver (0) PRO, 13 jaar geleden

thnx voor je antwoord

waar zoek ik achter die vaccuumleiding? en zou hij een foutmelding moeten geven als de electroklep van turbo defect is ?

Renaultmonteurtje (0) PRO, 13 jaar geleden

Nee, bij een defecte electroklep van de turbo hoeft hij geen foutcode op te slaan.

citrojangles (0), 13 jaar geleden

ik denk aan vervuilde brandstof ( gescheurd brstffilter) en idd een verstopt/beschadigde injector.
Benzine of ' injektorreiniger voor benzinemotoren gebruikt ipv diesel reiniger.
De zoevende turbo zou dan een nu en dan stotterende injector zijn.

Actief te regeneren kat ? ( net als de 16 110 pk C5 ? )Is ie ook niet vooruit te branden. zie prg Lexia...

Kijk bij het verwisselen van filter onderin de lichtblauwe diesel : gouden flakes : rondgepompte meuk uit de pomp en/of injektoren.

TurboDriver (0) PRO, 13 jaar geleden

Zal morgen es kijken voor die electroklep. De injectoren zijn niet gereinigd geweest met producten aangezien er op voorhand
geen storing was van een stotterende injector. De brandstoffilter heb ik ook al vervangen. Voor de rest gaat de wagen zonder enig stotterend
gevoel voorruit.

alvast bedankt voor jullie antwoorden !

Jossienasas (0) PRO, 12 jaar geleden

Beste,

Heb hier hetzelfde probleem...
Wat was bij u de oorzaak?
Of heeft iemand anders een idee...?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C2 of stel zelf een nieuwe vraag.