Koude start dan loopt de motor met horten en stoten (als een oude roggelende man) met veel rook
Als de motor warm is dan loopt hij als een zonnetje en slaat ook niet meer over.
Injectors zijn schoongemaakt en ik rij nu een busje injectorcleaner door de diesel heen op.
Gloeispiralen zijn nieuw zoals ook de Dieselfilter en Oliefilter.
Wat zou dit probleem kunnen zijn ? Ik hoor het graag Groet Willem.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
willem,
worden de gloeispiralen ook wel aangestuurd??
Beste Maarten, toen ik het las dacht ik meteen dat moet het zijn maar kan ik dit testen en waar ligt dit dan aan ? wat stuurt de gloeispiralen aan.
Spiraal op dashboard gaat gewoon aan en na een tijdje weer uit (werkt geloof ik met een tijdrelais) !
12 jaar
spanning meten op de aansluiting van de gloeispiralen bij het op kontakt zetten en bij koude motor?
Zijn ze in serie geschakeld?
of er zijn er een paar stuk, dan kunnen ze wel worden aangestuurd worden maar dat wil nog niet zeggen dat ze werken, even de stroom sterkte meten of de weerstand van de spiralen
Dat was idd het volgende... maar even simpel houden nu en eerst de spanning erop meten.
Willem vertelde dat de gloeiers al waren vervangen...
maarten ik heb niet goed gelezen , maar ook nieuwe kunnen stuk zijn al is dat onwaarschijnlijk, weet je wat we wachten rustig af
Alle zekeringen werken, doorgemeten met een piepje op de weerstand voltmeter
Alle aansluitingen op de gloeispiralen werken doorgemeten met een piepje op de weerstand voltmeter
Op de accu staat 12,6 Volt.
De gloeispiralen Staan in serie geschakeld, er komt een voltage op te staan van 10,6 Volt bij het voorgloeien.
Hoor graag weer de vervolgstappen Groet Willem.
12 jaar
Klepspeling al gecontroleerd?
Willem , de brandstofaanvoer naar de hogedrukpomp gaat langs de cilinderkop via een brandstofvoorverwarmingsplaat. Die aansluitingen willen wel eens lekken. Omdat het een hoog punt is zie je die lekkage niet ,er komt alleen wat lucht in de pomp bij koudstart met de klacht als gevolg en slecht starten.Je ziet die lucht (als ik het juist heb)door die bovenste slang lopen. Succes.
Gaat het beter als je 2x gloeit ?
12 jaar
Dag jongens ,ik denk dat Punt gelijk heeft , en dat er lucht in het systeem zit ,we durfden die slangen links naast de culasse gewoon door te verbinden hij kan dit ook testen door ,voor het starten de brandstof gewoon op te pompen aan de filter. succes
Laat eerst Willem maar juichen. In mijn geval had de klant het blok laten reviseren maar het slechte starten en beroert lopen bleef maar aanhouden. Toen ik de aanvoer onder druk zette zag ik de lekkage en zag ik ook de bedoeling van die doorvoer aan de cilinderkop. Groeten.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën CX of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar