Citroën C4: Citroën op LPG

Bouwjaar: 2008, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6

Hallo Citroën-vrienden,

In de loop van de jaren hebben vele autofabrikanten het rijden op LPG afgezworen wegens de vele problemen met LPG, met name sinds er steeds meer electronica in auto's wordt toegepast.
Sinds enige tijd stunt Citroën met het aanbod van een LPG-installatie voor 295 euro.
Vraag:
Heeft Citroën opeens zulke goede ervaringen met het rijden op LPG of is dit puur een economisch verhaal en krijgen de potentiële rijders van een C4 de gebruikelijke LPG-problemen voorgeschoteld ??

Eduardo

Geplaatst door Eduardo (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C4? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

9 Reacties

sel (0), 16 jaar geleden

Het afzweren van het rijen op lpg heeft niet zo zeer met toenemende electoronica te maken maar veel meer met het gebruikte matteriaal in cilinderkoppen en kleppen. Dit heeft ook weer te maken met de emmissie normen e.d. Maar over het algemeen doen de 16V motoren van Citroën/Peugeot erg goed op lpg.
Heb een aantal kennissen met citroen en peugeot op lpg, welk zonder problemen 220 - 270.000 km op lpg hebben gereden en nog steeds rijden..

Treb (0), 16 jaar geleden

Moi,
Hier kan ik het wel mee eens zijn, echter de potentiële rijders van een C4 krijgen ook gewoon de gebruikelijke LPG-problemen voorgeschoteld. Geheimtipp: HDI.
Groet,
Bert

sel (0), 16 jaar geleden

HDI.. dat is opzich wel goed (heb ook een 406 hdi bj 2002), dan komt er rekensommetje van gemaakte km -versus- vastekosten (wegenblasting!! etc). Met diesel prijs van rond 1,20 - 1,30 wordt je ook niet echt vrolijk, maar bij 25.000 km of meer is diesel denk ik beste alternatief..

primera p11 (0), 16 jaar geleden

Als je idd meer dan 25.000km per jaar maakt,zou ik voor een diesel gaan.
Dan komt de duurzaamheid van een diesel beter uit de verf.
De restwaarde is ook hoger van een diesel.
Een gas auto is boven de 2 ton geen drol meer waard.
Maar de franse auto's draaien gewoon goed op lpg.
En omdat de importeur het ook ondersteunt zijn vele troubles al getackled.
daarbij word het veel in gebouwd, dus ook veel ervaring, installatie is daardoor ook goed afgestemd op de auto.
Een 1.6 loopt op lpg 1 op 12, een hdi is ook niet veel zuiniger dan 1 op 16/17.
Kijk je naar de wegenbelasting, dan is een G3 maar een tientje of 3 duurder in de 3 maanden als op benzine.
Een diesel is gewoon 3 keer de wegenbelasting op benzine.
Een liter diesel is ook 1.15 vandaag de dag.
Als je een nieuwe citroen koopt heb je de installatie voor 295 euro, dat is een koopje.
Ook de garantie blijft gewoon van kracht op de gehele auto, kortom een mooie deal.

jeroenmonteyne (0) PRO, 16 jaar geleden

Ik kan ook alleen maar bevestigen dat Citroen/Peugeot motoren goed draaien op LPG. Zelden problemen mee. En zoals al gezegd is het een grote troef dat je je garantie blijft behouden.

sel (0), 16 jaar geleden

[quote=primera p11]Als je idd meer dan 25.000km per jaar maakt,zou ik voor een diesel gaan.
...Een diesel is gewoon 3 keer de wegenbelasting op benzine.
Een liter diesel is ook 1.15 vandaag de dag...., kortom een mooie deal.[/quote]
Diesel 1,15!!! waar.. 1,19 - 1,32 ..:-) snik snik..

Eduardo (0), 12 jaar geleden

HDI is dus het toverwoord....

jeroenmonteyne (0) PRO, 12 jaar geleden

[quote=Eduardo]HDI is dus het toverwoord....[/quote]
Ja, en er is nog net een plekje vrij in m'n longen voor een beetje extra giftig stof...

S. (0), 12 jaar geleden

HDi is het toverwoord??
Op LPG rijd je tegenwoordig ook tot boven de 250.000 km.
HDi heeft kans op problemen met roetfilter (mits die erop zit) kapotte verstuivers of de HDi bekend staande kapotte turbo. Flinke onkosten! Die kun je je met LPG besparen.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C4 of stel zelf een nieuwe vraag.