Hallo,
We hebben bij ons een Citroen xantia activa 3.0 V6 (prive auto) staan. nou hebben we vorig jaar distributieriem vervangen, en dit jaar nog LHM pomp en alle veerbollen vervangen wegens lekkage LHM pomp en de veerbollen waren er gewoon aan toen. nou hebben we sinds 2 maanden dat hij eerst reageerde op de warmte waardoor hij met opstijgen bij starten hard ging piepen. dit was zo weer over zodra hij op druk was, en het was ook niet bij elke start.
Nou is het zo erg geworden dat we niet meer durven te rijden met de auto, hij piept nu elke keer bij het opstijgen na starten en elke bocht naar rechts is die weer druk kwijt en gaat luid piepen. maar ook als ik ga stil staan moet die ook weer opnieuw op druk komen met luiden piep.
de luide piep komt zelf uit de motor ruimte. nou zijn we heel erg aan het twijfelen of het de krukas is of toch iets anders. we moeten eerlijk zijn we hebben het zelf nog niet goed bekeken. maar het zou toch wel fijn zijn als er nog personen zijn die hier ervaring mee hebben. het zou namelijk toch wel weer fijn zijn om weer in me auto te rijden.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik denk dat de multiriem overbelast is en slipt op de pomp
deze moet de druk gaan opvoeren naar 175 bar
goed strak afstellen van de multiriem
Krukaspoeli? vulkanisering los, komt vaker voor bij deze motoren
kun je eenvoudig controleren doormiddel van een sleutel op de dynamo te zeten en rond te draaien
en kijken bij de krukas poeli!!!
ik hoor het graag
denk ook de krukaspouli , al verschillende keren gehad.
Bij de eerste keer "alles" vernieuwd en de pouli als laatste onderdeel.
Succes John
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xantia of stel zelf een nieuwe vraag.
11 jaar