ben maandag stil komen te staan met deze auto. anwb er bij geweest. volgens anwb is het mijn injectie.
injectie heb ik vervangen auto start nog steeds niet.
nieuwe bougie's er in gezet en de bougiekabels vervangen omdat er al 1 bougiekabel kapot is.
auto start nog steeds niet.
in opdracht van garage een andere gebruikte computer met de zelfde nummer er in gezet.
auto start rookt wel even heel erg dit verdween. met auto gereden reed goed.
kom thuis zet motor stil controleerde het oliepeil nog even omdat het lamoje een keer oplichtte.
oliepeil zat net aan min. dus heb bijgevuld staat nu tussen min en max in.
wilde de auto een klein half uur later gebruiken.
start hij slecht en loopt slecht.
als ik nu de auto wil starten moet ik het gas op de bodem trappen. dan met veel moeite slaat hij aan.
hij wil dan niet stationer blijven draaien moet dan een poosje iedere keer gas geven tot hij op temp gaat komen.
als hij stationer blijf draaien dan staat op de hele tijd te storteren uitlaat rook stink naar benzine.
als je met de auto probeer te rijden gaat hij iedere keer smoren.
moet je de koppeling in trappen en dan gas op de bodem en dan kom de motor langzaam weer op gang.
is hij weer opgang dan kan je de koppeling weer op laten komen en verder proberen te rijden.
auto heeft niks geen trekkracht.
wie kan mijn met dit probleem helpen
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
laten staan en uit laten lezen.
Er is iets goed mis met of een meetfout / ecu of een lekke centrale injektor.
Kijk goed of je zichtbaar iets kun zien, zoals losse of gescheurde vacuumslangetjes.
zet auto op kontakt en kijk boven op de injektor, lekt deze ?
Waarom dacht garage de ECU ?
een monteur heeft er ervaring mee heb eens gezocht 'bij z'n probleem en kwam tenslotte uit op ecu.
het klopt ook wel op de ouwe ecu start hij helemaal niet met de nieuwe start hij moeilijk maar hij start op het laatst wel en dan loopt hij slecht.
ze denken nu aan de lambda sensor of de thermo sensor.
gisteren hier bij een garage geweest die ziet er geen heil in om de ecu uit te lezen omdat het lampje op dashbord van ecu storing niet brand.
ze hebben pas over twee weken tijd om ecu uit te lezen.
het grote probleem is dat er bijna niet mee te rijden is.
hier in de buurt is er maar 1 garage die de ecu kan uit lezen en die kan pas over twee weken.
zou ik naar een andere garage willen dan moet ik de snelweg over naar die andere garage.
dat is echt niet veilig om met deze auto te doen.
ik ga morgen even een andere thermo sensor en lambda sensor proberen.
ik heb trouwens maar 1 injector die zit in de karabator.
12 jaar
Pas over twee weken tijd om voor jou een ECU uit te lezen?
Die zou de naam garage niet eens mogen dragen...
Kijk toch nog maar eens bij de injektor..
Trek stekker van sensor af en wat doet ie dan..
Ook met een slechte parameter ( sensoren ) moet is redelijk normaal kunnen draaien, een soort noodloop zeg maar dan gewoon veel minder goed en minder vermogen en hoger verbruik.
Bij defekte lamda moet eigenlijk wel het motorlampje gaan branden.
Hoe ziet luchtfilter eruit?
de auto is naar de sloperij gegaan. was het helemaal zat met die auto.
10 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën ZX of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar