Citroën Saxo: co te hoog

Bouwjaar: 1999, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.1

waarden op 2000 t/min
co 0.55 lambda 1.022 co2 14.0 o2 0.85 hc 117 spanning lambdasensor 0.064 - 0.735
waarden stationair
co 0.53 lambda 1.025 co2 13.9 o2 0.91 hc 199 spanning lambdasensor 0.078- 0.696

spanning van de sensor pendelt goed

reeds gecontroleerd:
brandstofdruk
distributie
canister afgesloten
bougies
complete uitlaat met kat vervangen
gekontroleerd op valse lucht
carterventilatie

iemand nog suggesties?

geert3496

Geplaatst door geert3496 (0) PRO , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Saxo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

11 Reacties

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik vind de spanning van de lambda-sonde wel erg laag op het laagste punt en gezien het co en hc niet hoog genoeg op het hoogste punt.
Is de lambda-sonde ook vernieuwd of is deze overgezet?

geert3496 (0) PRO, 14 jaar geleden

Lambdasonde werd overgezet.

oldford (0) PRO, 14 jaar geleden

Ik zou zeggen probeer eens een nieuwe of een uit een andere auto.
Normaal gesproken moet het gemiddelde van de spanning rond de 0,45V zitten en niet op 0,35V.

geert3496 (0) PRO, 14 jaar geleden

Klant heeft wagen terug mee voor het weekend, gaan volgende week verder .Ga de sensor vervangen en ook klepspeling eens nazien.

stefvda (0) PRO, 14 jaar geleden

motorolie en oliefilter al vervangen? Gas treatment (en andere interne motorreinigingsprodukten) van forté geeft ook goeie resultaten...

JOHN5671 (0) PRO, 14 jaar geleden

Voorpijp of lambda bevestiging niet lek???
Komt veel voor op de lasnaden
Loopt de motor wel goed??? Anders misschien slechte brandstof??

Groeten John

ploempe (0) PRO, 14 jaar geleden

Kontroleer of je konstante ontsteking er kan een cylinder uitvalllen door een slecht werkende coil veel voorkomend probleem

geert3496 (0) PRO, 14 jaar geleden

Gisteren nieuwe lambdasonde geplaats en kleppen geregeld, geen verbetering.Klant heeft wagen terug mee en ga nu zelf een weekje op vakantie.
grtn Geert

Lainke (0) PRO, 14 jaar geleden

Zit er wel het juist type bougie in en is de ontsteking krachtig genoeg? Mss eens andere benzine proberen

peugeottechnieker (0) PRO, 14 jaar geleden

Werkt de voedingspanning op de verwarmingwweerstand van de lambda sonde wel ? Als je de voorpijp ook vernieuwt hebt zaldeze wel niet gescheurt zijn op de lasnaad van de moer van de lambdasonde, anders deze lassen.
Verder moet je volgens mij bij de basis van alle elektrische metingen beginnen;

Spanningsverlies over de massa's BELAST meten. Dus accu-carosserie, accu-motor, motor carosserie en massa's van de computer.

geert3496 (0) PRO, 14 jaar geleden

Vandaag wagen opnieuw terug binnen gekregen.Komplete uitlaat met kat en lambda van donorwagen overgezet en CO 0.02 HC 24 dus perfekt.
De komplete uitlaat van deze donor wagen was origineel, eerste maal was de uitlaat imitaite en kwam van onder een andere wagen.
Conclusie origineel is soms toch stukken beter voor katalysators.Iedeeen bedankt voor het meedenken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Saxo of stel zelf een nieuwe vraag.