deze BX [url]http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.ph...[/url] is de motor compleet van gereviseerd.
de kop specifiek heeft>>
nieuwe kleppen.
nieuwe klepgeleiders.
nieuwe zittingen.
clou is nu dat de kleppen bij de distributiezijde, UIT/IN de volgende speling laten zien na 1200 KM,,,
0,70 UIT en 0,05 IN.
de compressie op alle 4 de cilinders is +/- 12 bar....
rara wat is hier loos...
endoscoop levert niks op, en visueel is er verder niks mis of afwijkend te zien.
de 1e 1200 km waren probleem loos en geruisloos..
heden worden de spelingen herstelt, over de volle kop naar 0,50 uit en 0,30 in..
ja ik weet dat is 0,05 boven max, maar da;s mijn insteek.
gaarne uw technische kijk op het vreemde verhaal van een dalende klep IPV stijgende klep..
mvgr wupke
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
controleer de nokkenas eens, ik heb ooit van een simca meegemaakt dat er een nok versleten was.
omdat de oliepisser verstopt zat.?
nee is al gecontroleert.
vreemde is ook dat de nok erlangs juist 0,05 laat zien waar deze 0,15 afgestelt was.
dus de ene stijgt de andere daald.
mvgr wupke
[img]http://i41.photobucket.com/albums/e258/k...[/img]
[img]http://i41.photobucket.com/albums/e258/k...[/img]
ingeslagen stelplaat was doorzaak.
waardelose kwaliteit dus..
mvgr wupke
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën BX of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar