Distributie riem vervangen.
Kan iemand me vertellen waar ik moet opletten?
En als ik de kop er toch van af heeft, wat ik beter nog meer kan vervangen? (Kleppen, Pakkingen, Waterpomp en Bougies)
Citroën Xsara Coupé 1.6 16v VTS
Mvg.
Geplaatst door tavarm (0) , lid sinds 13 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën Xsara? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara of stel zelf een nieuwe vraag.
8 Reacties
michel sloos (0) PRO, 11 jaar geleden
Wat is nu de bedoeling je cilinderkop neem aan dat je dit met kop bedoeld hoeft er niet af als je de distributie riem vervangt.
Als je de riem vervangt adviseer ik ook de spanrol en geleiderrol en de waterpomp te vervangen.
firedriver (60), 11 jaar geleden
Blijf van die kop schoon af, en wat michel sloos zegt, gewoonweg alles vervangen, motorsteun en zijn deksel eraf en je ben er, en zeker niet vergissen met het opleggen, anders kan je zeker zijn kopje eraf doen.
Gr.
Jantje
kaleido 1 (1680) PRO, 11 jaar geleden
Graag even duidelijkheid verschaffen , wat we gaan doen , zodat we een duidelijk advies kunnen geven.
Voor distributie vervangen , hoeft de cilinderkop NIET gedemonteerd te worden.
Alleen al om deze veronderstelling , maak ik me zorgen over de goede afloop.
Hans4040 (320) PRO, 11 jaar geleden
Je hebt ook nogal wat speciaal gereedschap nodig:
[url=http://imageshack.us/photo/my-images/856...][img]http://img856.imageshack.us/img856/9369/...[/img][/url]
306 cabrio (0) PRO, 11 jaar geleden
Laat eerst eens een goede diagnose stellen, zie ook jouw topic http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
tavarm (0), 11 jaar geleden
Waarom ik de rest had gevraagd is dat de auto koelvloeistof gebruikt. Het komt niet in de olie en kan ook geen lekage vinden bij de radiators. laat morgen een compressie test uitvoeren. Kom er nog op terug.
Hans4040 (320) PRO, 11 jaar geleden
[b]Door moderator verplaatst; het heeft geen zin om een 2e topic te starten over hetzelfde probleem[/b]
Rauw (tikkend) geluid bij koude temperatuur, als de auto even heeft gereden wordt telkens minder.
Zo tussen de 0 en de 60 graden Celsius.
Het lijkt wel of het de kleppen zijn.
Vloeistoffen zoals olie is goed gebruikt niks daar van, maar de koelvloeistof wel.
Hij wordt niet warm in de file zo 90 grade Celsius.
Denk dat de koppakking lek is.
Zijn er kleppen die speciaal voor LPG zijn?
En moet ik nog ergens anders aan denken.
Mvg.
tavarm (0), 9 jaar geleden
Auto heeft een revisie gehad en werkt nu weer naar behoren heeft wel even geduurd.