Na het knappen van de distributieriem is de kop vervangen door een gebruikte omdat de zuigers de kleppen krom hadden geslagen en de nokkenas gebroken was. De motor loopt nu weer, alleen de riem loopt er steeds naar buiten toe af. Wie weet raad?? Er zit nu een nieuwe waterpomp op en de beide span/loop-rollen zijn vervangen.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Beste frans ,toch zou je eens moeten kijken of de spanrol/geleiderol wel juist tegen het motorblok gemonteerd zijn,hiermee bedoel ik dat het "huis"waar de rol op zit ook wel daadwerkelijk tegen het motorblok ligt.
Beste Frans je moet de bout waar de spanrol op gemonteerd is ook vervangen, deze is bij het knappen van de riem eenbeetje krom komen testaan .
had een zelfde probleem bij een 205 diesel.
Ga ik meteen controleren, Raf! Is een mogelijkheid inderdaad, bedankt voor de tip! Verslag volgt.
Als het een Bosch pomp controleer dan of er geen speling zit op de as van de brandstofpomp. Het zou kunnen zijn dat het lager defect is. Tandwiel staat dan niet meer in lijn met de rest van de distributie.
20 jaar
Allemaal bedankt! Het was inderdaad het tapeindje waar de spanner om draait. Niet zichtbaar, maar toch krom. En Karel, het lager van de pomp was in orde.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C15 of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar