Betreft een 1900 diesel. 300.000km! Niewe riem gekocht en deze gemonteerd. Maar wat bleek, de oude rien liep van de rollen af, en was al 4mm smaller geworden. Onderin allemmal rubber slijpsel! Toch maar nieuwe riem gemonteerd (zaterdagavond,alles dicht ) maar deze is na 500km al rafelig aan de zijkant.
Volgens mijn zoon loopt hij aan tegen de pullie op de krukas.
Nu zat aan de binnenkant van deze pullie een groef waar iets van rubber in zat, maar helemaal gelijks weggevreten door de distributieriem.Wie weet wat hier hoort te zitten, en wat de volgende stap moet zijn.
P.S. de auto is door mijn zoon,student,pas aangeschaft voor 375 euro!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nieuwe poelie
Alle spanrollen en de waterpomp gekontroleerd???
De scheefloopneiging van de D-riem bij deze motoren ontstaat door het iets verbuigen van de hefboom waarop de spanrol is gemonteerd, contoleer dat eerst maar eens.....
De krukaspoelie voorkomt dat ie er meteen afloopt maar is nooit de oorzaak.
Hierbij een update op het bovenstaande bericht. De betreffende auto is namelijk van mij. Het is een BX 19 RD Break uit 4-'94. Nadat de nieuwe distributieriem nog steeds een beetje naast de nokkenastandwiel liep toch besloten om span- en geleiderol te vervangen. Door de ervaring met het vervangen van de distributieriem verliep dit voorspoedig. De riem loopt echter nog steeds niet netjes over de rollen heen.
Ik heb inmiddels al wel >7000 km. met de auto gereden zonder problemen. Ik ben echter nieuwsgierig ben naar wat nu de oorzaak is van het scheeflopen van de riem.
19 jaar
U kan lezen?
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën BX of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar