De hydraulische pomp van mijn BX Break TZD Turbo uit 1993 slaat steeds aan. Er is al een ruilpomp en ruilverdeelblok in gekomen. Ook zijn beide voorpoten gereviseerd. Toch slaat de pomp constant aan en blijft secondenlang jengelen om daarna weer twee seconden stil te zijn en weer van voran af te beginnen. Hydraulische vloeistof is vervangen zoals zo'n beetje alles al is vervangen. Wie kan mij helpen??
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
voorraadbol (laten) vervangen...........
deze zorgt dat de druk tussen de 135 en 165 bar blijft.
kan ook nog aan de drukregelaar zitten (waar de voorraadbol aan vastzit) maar meestal is het de voorraadbol
voorraadbol = 63 bar.
alleen de tussenbollen van met meer dan 5 bollensysteem kent een druk van 70 bar.
systeemdruk ligt rond de 200 bar.
greets van wupke. en ja als de voorraadbol kapot is slaat de pomp steeds in en uit.
Wie kan mij vertellen hoe ik deze bol zelf kan vervangen? Een nieuwe bol, daar kan ik wel aan komen maar hoe kun je die vervangen?
19 jaar
auto in de laagste stand zetten, het boutje op de drukregelaar (12mm) lossen +/-2 omw max.
bol met beitel losslaan, dan nieuwe eropschroeven.
een brug maakt het makkelijker.
geen 2ehands bollen gebruiken.
automateriaalzaak verkoopt ze voor zo'n 30 euro het stuk.
bij hermontage NIET VASTSLAAN, maar net als met oliefilter handvast en een klein zetje vast is voldoende.
de systeemdruk zet hem vast en dicht het af.
mvgr wupke.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën BX of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar