Kan iemand mij eens uitleggen wat de belasting van een motor voor effect heeft op een distributieriem?
Ik kan de logica namelijk niet volgen, dat een distributieriem een vervangingsfrequentie heeft al naar gelang hoe de auto wordt belast. De distributieriem drijft de kleppen en de waterpomp aan; gaan die zwaarder draaien omdat mijn auto zwaar is beladen? Ik mij dat niet voorstellen.
Alvast bedankt!
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Daar word onder andere mee bedoelt of de motor op een dag veel stationair loopt. Bij het werk wat ik doe met de auto loopt de motor vele uren per dag stationair,dit geeft een extra belasting voor de riem.
Deze word ook 30.000 kilometer eerder vervangen dan voor geschreven om ellende te voorkomen.
Hans
Oke, ja dat is logisch. Dan kan men dus beter stellen: bij veel filerijden riem eerder vervangen...... Eigenlijk gaat het om het aantal draai-uren i.p.v. de aantallen kilometers.
Helder dank voor de reactie.
17 jaar
de belasting van een motor is afhankelijk van de rijstijl bij rustige rijders gaat alles veel langer mee dan van iemand die constant volgas ervandoor gaat bij stoplichten hierbij wordt de distributieriem ook zwaarder belast
En niet alleen de distributieriem!
Koppeling, lagers van motor en versnellingsbak, remdelen en bovenal de portemonnee bij het tanken!
17 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Berlingo of stel zelf een nieuwe vraag.
17 jaar