close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën Xsara Picasso: druklager

Bouwjaar: 2004, Brandstof: LPG, Motorcode: 1.6 8v

Verleden jaar en ongeveer 16000 km terug heb ik mijn koppeling volledig vervangen. Het druklager was volledig stuk.Nu hoor ik weer het druklager.Als ik mijn koppeling intrap is het weg.Mijn vraag is loopt dit lager constant mee of is er een vrije slag.Als er een vrije slag is hoe stel je dit ,waarschijnlijk niet want het ie een hydraulische leiding.Maar is dit dan een normale slijtage of zit er iets fout. Het vorige lager is 150.000 meegegaan.
Een tweede vraag is ,mijn stuurhuis lekte licht langs de keerringen.Ik heb er een speciaal spul in gedaan.Het lekken is over maar nu voel ik als ik het stuur volledig naar rechts draai een knik.Niet altijd maar soms.Volgens mij is dit toevallig ,want ik zie geen relatie met met het toegevoegde spul.Wat kan dit zijn.
Ik hoor het graag.
ferry

Geplaatst door

ferdinand (60)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Lager loopt continue mee , goedkoop setje gebruikt ?
Lopen de taatslagers wel goed van de veerpoten ?

kaleido 1 6850
badge vip badge

10 jaar

Neen, Valeo setje gemonteerd. De taatslagers zal ik morgen controleren.Overigens vind ik het belachelijk dat het druklager continu mee loopt.Is nergens voor nodig.,

ferry

ferdinand 60

10 jaar

Kan zijn , maar dat is tegenwoordig bij de meeste auto s het geval , zeker met hydraulische koppeling.
Heb je wel vrije slag op je koppelingspedaal ?

kaleido 1 6850
badge vip badge

10 jaar

[quote=ferdinand]Overigens vind ik het belachelijk dat het druklager continu mee loopt.Is nergens voor nodig.,[/quote]
Druklager hoort ook NIET onbelast mee te lopen, is ook niet normaal.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

10 jaar

Paul, dat dacht ik ook , maar het blijkt anders te zijn .
ferry

ferdinand 60

10 jaar

Heb je de glijbus waarop het druklager schuift ook vervangen?

Ja ,dat heb ik ook.Het koppelingspedaal heeft nauwelijks vrije slag.
ferry

ferdinand 60

10 jaar

Het onderstel ga ik op zondag bekijken.IK kan niet eerder een brug krijgen.Maar wat betreft het druklager ,zou het ook een lager in de bak kunnen zijn. Toen ik verleden jaar de koppeling heb vervangen, had ik alleen 80W minerale olie ter beschikking.Afgelopen week heb ik die vervangen voor hetgeen is voorgeschreven n.l. 75W80 full synth.
Dit is dunnere olie.Kan dit van invloed zijn.
ferry

ferdinand 60

10 jaar

Heb gisteren het hele onderstel bekeken.Nergens speling op.Waarschijnlijk toch iets in het stuurhuis niet helemaal goed.Het treed echter niet altijd op.De ene dag helemaal niet en de volgende dag twee keer achter elkaar.Je voelt dan een knik waar je hem doorheen moet draaien.Het geluid van het druklager leer ik maar mee leven.
Ferry

ferdinand 60

10 jaar

Auto is in de verkoop.Bedankt voor de adviezen.
ferry

ferdinand 60

10 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara Picasso of stel zelf een nieuwe vraag.