dynamo laadt niet bij meten op de accu 1,5 volt.
nieuwe dynamo gemonteerd orgineeltype,maar laadt nog steeds niet bij heb wel constante spanning op dynamo.met kontact aan brandt het accu lampje na starten gaat het gewoon uit,maar laadt nog steeds niet bij?
wie heeft er een idee?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
1,5 volt op de accu?
Da`s niet veel...accu misschien stuk?
Is de meter wel goed...test deze eens op een andere accu
bij 1,5v accuspanning zullen de lampjes nog niet eens branden op het dashbord. massakabels goed? geen defecte hoofdzekering onder motorkap?
[b]Door moderator geplaatst:[/b]
Bericht van noordwal via e-mail:
hallo,tik foutje 11,5v op accu
de dynamo wordt aangestuurd door een impuls vanaf de zekeringkast onder motorkap
contr of de impuls ook aanwezig is tijdens starten
de accu moet sterk genoeg zijn anders geen puls spanning
Impulspanning nameten, contact aan, dunne kabel dat aan de alternator verbonden is meten, impulsspanning moet aanwezig zijn.
Gr.
10 jaar
Hoeveel volt moet ik meten voor de impuls van de zekeringkast,en weet je welke zekering of draad het is in de zekeringkast?
Meet eerst de impulsspanning aan zijn dunne draad van zijn alternator, moet 12v zijn, ook gemeten aan mijn Picasso.
Gr.
10 jaar
de spanning op de dunne draad is 11,8 volt
Hans ,die zelfde spanning moet je nu ook kunnen meten op de dikke draad van de dynamo. Met of zonder contact maakt niets uit.
Zo niet dan is een draadbreuk misschien de oorzaak. Door beweging van het motorblok wil het grote oog wel eens af breken . Moeilijk te zien ....zit er rek in die kabel?
Succes.
hallo,bedankt maar ook op de dikke draad meet ik de zelfde spanning ook 11,8 volt de accu spanning uitgelezen maar geen fuotcodes ook de bsi geeft geen foutcode een groot raadsel?
om de dynamo te activeren kan je spanning zetten op de dunne aansluiting dynamo
dan weet je of deze goed is
De oplossing van dit probleem was dat de nieuwe dynamo volgens chassisnummer niet de goede was volgens de dynamoboer die de oude dynamo gerepareerd heeft de nieuwe dynamo een df type is en de oude een df1? na reparatie laadt hij weer prima ,dus collega's als zich zoiets voor doet weten jullie waar aan het kan liggen
Blijft vreemd dat de spanning 11,8 volt was...dat zou betekenen dat de accu capaciteit ongeveer 20% was.
Maar hij doet het weer, bedankt voor de feedback.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C3 of stel zelf een nieuwe vraag.
10 jaar