we rijden al tijden met n citroen c5 fase 1,2,0 liter benzine/gas..500 dkm .ik heb al tijden en tijden storingscode p0300 en p0420 maar nu word t echt te gek..ik vermoed dat er een spanningsval is op de bobinerail/injector rail en wil dit gaan controleren met een lampje dat ik aansluit op de injector/bobinerail...als dat t geval is dan komt de storing uit de bsi(relais k1,heb geen schema meer maar ben er ooit mee bezig geweest)..vraagje: klopt dit????zit ik op t goede spoor?? iemand met n goede oplossing/diagnose
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Denk dat P0420 het gevolg is van P0300 .
Hoe is de staat van onderhoud , bougies bv.
Inlaatspruitstuk niet vervuild ?
Olieverbruik ?
Opgelost...de schagten waar de bougies in gemonteerd zitten liepen vol met olie...vonkoverslag tussen de isolatoren van de bobine en bougies als gevolg...LEKkE KLEPPENDEKSELPAKKING!een van de bougies vertoonde wat carbon op t porselein ..
Olie verbruik zit op 1 ltiter op 2500.
1 jaar
Het is net andersom , de lekke pakking veroorzaakt de storing.
Nieuwe pakking en bougies plaatsen , penbobine controleren op beschadiging.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.
1 jaar