Citroen C5 2007: Fuel trim in de min.

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Benzine, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 103

Al een aantal weken verschuift de STFT in de min. Sinds een paar dagen is er niet meer met de auto te rijden en gaat de STFT direct naar -24%.
Wat is er al geprobeerd:
- goeie accu gemonteerd om de ellende van een slechte accu uit te sluiten,
- brandstofdruk 3.4 bar, lijkt een nette constante waarde.
- MAP-sensor/inlaatluchttemp. meter uitgewisseld met een gebruikte, geen verschil.
- brandstofgalerij met 4 andere benzine-injectoren uitgewisseld, geen verschil.
- achterste lambdasonde vervangen door nieuw, deze gaf 850mV. Geen verschil want die waarde geeft hij nog steeds.
- voorste lambdasonde vervangen, dat gaf veel verbetering. Er was weer te rijden.

De auto rijdt op benzine en lpg. Probleem doet zich op benzine voor en daarom kijk ik nog even niet naar de lpg kant. LPG wel storingen en adaptie gewist en zekering eruit. Stationair slaat de motor moeizaam aan waarbij de stft direct in de min duikt. Wanneer de motor op toeren komt, draait de motor wel beter maar er blijft teveel brandstof komen.
Storingen P0170 en P0172.

Wie weet raad?

GW-tje

Geplaatst door GW-tje (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

bert klein (85) PRO, 1 jaar geleden

Doordat lpg auto,s weinig benzine verbruik hebben raakt het brandstofsijsteem snel verontreinigd door verouderde benzine, verse brandstof en injectorreiniger in de tank en benzine filter vervangen , eerst het sijsteem op benzine afstellen en storingsvrij maken.

GW-tje (0), 1 jaar geleden

Ik heb een complete set andere benzineinjectoren gemonteerd zonder verschil. Het brandstoffilter is 1 complete unit in de tank, samen met pomp en drukregelaar.
De g3 systemen starten altijd op benzine en er gaat best wat benzine doorheen, die maandelijks ververst wordt.

atte (0) PRO, 1 jaar geleden

Uit de praktijk blijkt nog wel eens dat de oorzaak van dergelijk rijk mengsel terug te voeren is op een lekkage in de hogedruk-inspuitpomp.

GW-tje (0), 1 jaar geleden

Dankjewel Atte, maar het is geen diesel.

bert klein (85) PRO, 1 jaar geleden

Geen ingeslagen kleppen in de cilinderkop,compressie meten biedt uitkomst

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.