Al een aantal weken verschuift de STFT in de min. Sinds een paar dagen is er niet meer met de auto te rijden en gaat de STFT direct naar -24%.
Wat is er al geprobeerd:
- goeie accu gemonteerd om de ellende van een slechte accu uit te sluiten,
- brandstofdruk 3.4 bar, lijkt een nette constante waarde.
- MAP-sensor/inlaatluchttemp. meter uitgewisseld met een gebruikte, geen verschil.
- brandstofgalerij met 4 andere benzine-injectoren uitgewisseld, geen verschil.
- achterste lambdasonde vervangen door nieuw, deze gaf 850mV. Geen verschil want die waarde geeft hij nog steeds.
- voorste lambdasonde vervangen, dat gaf veel verbetering. Er was weer te rijden.
De auto rijdt op benzine en lpg. Probleem doet zich op benzine voor en daarom kijk ik nog even niet naar de lpg kant. LPG wel storingen en adaptie gewist en zekering eruit. Stationair slaat de motor moeizaam aan waarbij de stft direct in de min duikt. Wanneer de motor op toeren komt, draait de motor wel beter maar er blijft teveel brandstof komen.
Storingen P0170 en P0172.
Wie weet raad?
Geplaatst door GW-tje , lid sinds 14 jaar geleden
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.
Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.
5 Reacties
bert klein PRO, 1 maand geleden
Doordat lpg auto,s weinig benzine verbruik hebben raakt het brandstofsijsteem snel verontreinigd door verouderde benzine, verse brandstof en injectorreiniger in de tank en benzine filter vervangen , eerst het sijsteem op benzine afstellen en storingsvrij maken.
GW-tje, 1 maand geleden
Ik heb een complete set andere benzineinjectoren gemonteerd zonder verschil. Het brandstoffilter is 1 complete unit in de tank, samen met pomp en drukregelaar.
De g3 systemen starten altijd op benzine en er gaat best wat benzine doorheen, die maandelijks ververst wordt.
atte PRO, 1 maand geleden
Uit de praktijk blijkt nog wel eens dat de oorzaak van dergelijk rijk mengsel terug te voeren is op een lekkage in de hogedruk-inspuitpomp.
GW-tje, 1 maand geleden
Dankjewel Atte, maar het is geen diesel.
bert klein PRO, 1 maand geleden
Geen ingeslagen kleppen in de cilinderkop,compressie meten biedt uitkomst