raammechanisme linker voorportier werk niet meer
ik heb het schema bekeken in het werkplaats handboek
30 amp zekering - relais voor beide portieren L + R volgens mij bedoeld als beveiliging - bedieningsschakelaar - motor
zekering is heel rechter raam werkt nog (lijkt mij dat het relais ook goed is daar deze voor beide portieren bedoeld is)
blijft over bedieningsschakelaar en of de motor
mijn vraag is eigelijk:
kan ik de spanning meten aan de losgekoppelde schroefstekker die het portier in gaat aan de scharnier zijde , zoja welke aansluitingen geven spanning naar boven en naar beneden (staan er b.v nummers op de stekker) of is het beter om aan de schaklaar op het dasboard te meten hoe kun je deze deze demonteren kun je deze b.v met een klein schroeven draaiertje eruit klikken
dit alles om op een simpele manier er achter te komen of het de motor of de schakelaar is
. ps de auto heeft geen schuifdak daar deze ook via het zelfde relais aangestuurd word
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Bekijk het schema nog eens: je hebt 3 zekeringen:
F30 15 amp.
F27 30 amp.
F19 10 amp.
hallo hans
had ook de andere twee zekeringen al gekontroleerd maar vergeten om in mij vraag te vermelden alle drie zekeringen zijn goed.
16 jaar
Bekijk de bedrading vanaf de deurstijl eens goed , gaat vaak kapot.
john bedankt voor je goede advies en hans voor het meedenken
er zat een kabelbreuk in binnen in het doorvoerrubber tussen de deurstijl en deur
( was al eerder gesoldeerd zag ik) nu ongeveer 20 mm er tussen gesoldeerd dit om de draad iets meer ruimte te geven daarna voorzien van een krimpkous en het probleem is opgelost.
ZO ZIE JE MAAR WEER MET GOEDE RAAD IS HET MAAR 10 MINUTEN WERK HA HA
16 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar