Citroën C5: Extra ventilator bij automaat?

Bouwjaar: 2001

Vandaag net m'n XM ingeruild voor een C5 v6 automaat.
Hiermee ga ik een caravan trekken.
Vroeger (ik word oud) moestje bij een automaat als je een caravan ging trekken een extra ventilator laten plaatsen.
Volgens de verkoper is dit niet meer nodig.
Toch ben hier wat onzeker over.
Heeft hij echt gelijk?
Wie kan me hiering raad geven?
Alvast bedankt.
bert.

bert steen

Geplaatst door bert steen (0) , lid sinds 20 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Citroën C5? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

5 Reacties

sjaak10918 (0) PRO, 19 jaar geleden

Laat de verkoper het op papier zetten als hij meent dat een extra oliekoeler niet nodig is. Ben je in ieder geval gedekt. Als de verkoper zeker van zijn zaak is zal hij er geen moeite mee mogen hebben om zijn mening over de oliekoeler op papier te zetten.

T luteijn (0) PRO, 19 jaar geleden

De C5 automaat heeft net als alle andere moderne automaten van het psa concern standaart een warmte wisselaar(olie koeler) en een zeer krachtige ventilator die afhankelijk van de temperatuur variabel gestuurd wordt. Hier hoeft echt niets aan verandert te worden.

citroenmonteur (0) PRO, 19 jaar geleden

In aanvulling op wat er al is gezegd:
U mag natuurlijk het op het kentekenbewijs vermeldde trekgewicht niet overschrijden. Dit is bij een automaat meestal lager dan bij handgeschakelde auto's

bert steen (0), 19 jaar geleden

Allemaal bedankt voor jullie reacties.
bert

kreazyV8wuppo (0) PRO, 19 jaar geleden

ff een tip voor de trekkende automaat,,
1 ga niet als de weerlicht van de stoep af, laat het span beginnen met rollen ,en vermeerder gastoevoer naarmate je op gang komt.
2/ bij lage toeren loopt het spul snel heet, dus poog met handschakelen je toeren erin te houden, idieaal gebied verschilt per type auto en motor , maar vuistregel is boven de 2200 rpm houden.
3 ververs voor vertrek je olie,, ook al word aangegeven van x kmst... voorkomen is beter dan genezen,, zeker bij automaten , waarvan een revisie vet in de papieren kan lopen,,, 3500 euri is niet ongewoon.

controleer je radiator op vuil, en monteer er geen dingen voor zoals verstralers ed.

verder is het gewoon beheerst rijden, en de automaat het werk laten doen, bij bergop (hellingrijden) ff handmatig ingrijpen en terug schakelen.

greets van kreazyV8wuppo:die voor de hobby automaten reviseerd.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.