close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën piccaso hdi: foutcode brandstf druk

Bouwjaar: 2000

Deze auto uitgelezen geeft een foutcode in de trand van lekkage brandstof druk leiding . (de auto schijnt spontaan onder het rijden af te slaan ) distributie is recent vervangen kan dit de oorzaak zijn. de auto loopt normaal gewoon goed . wie heeft er en idee ??

Geplaatst door

HM (0)
badge

al 22 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

De efficiëntie van de pomp moet getest worden, als die goed is dient de doorstroming van de rest van het systeem gemeten worden. Dat betekent dat gemeten wordt hoeveel brandstof er terug naar de tank gaat vanuit de verstuivers en de pomp en eventueel een drukbegrenzer. Dit moet uiteraard wel onder de omstandigheden van de klacht. Een vermogenbank biedt uitkomst. Dit lijkt een dure benadering, maar het alternatief is tijd verliezen en teveel en verkeerde onderdelen vervangen. Wij kunnen hier veel in voor je betekenen, neem indien je dat wilt contact met ons op.

Simon10906 0
badge

20 jaar

wat je ook kan kijken zaten er veel metaaldeeltjes in het brandstoffilter lage druk pomp wil ook wel eens defect gaan

maxuma 0
badge

20 jaar

Henk, hoe is het afgelopen?

Simon10906 0
badge

20 jaar

Het probleem zat inderdaad in de lage druk pomp in de tank dus dze vervangen. ook het filterhuis + filter vervangen. storing is verholpen. (we hebben dit vanwege de "vakanties bij een diesel specialist laten uitvoeren ) maar waar kun je deze specificaties v.w.b drukken/doorstromingen vinden en wat voor apparatuur heb je hiervoor nodig ??

HM 0
badge

20 jaar

De drukken zijn vergelijkbaar met een normale benzineinjectie, dus ongeveer 2,5 a 3 bar onder alle omstandigheden op de lage druk.(aanvoer naar hoge druk pomp, gewoon met brandstofdrukmeter). De hoge druk van de common rail is specifiek per type en moet in de werkplaatshandleiding worden opgezocht. Picasso hdi 300 bar starten en stationair, 3000 rpm ongeveer 500 bar onbelast. Let op alleen met testkast uitlezen parameters, geen drukmeter op common rail zetten.
Probleem is soms ook te hoge retour van injectoren, waardoor hogedruk te laag blijft. Lage druk is dan wel goed.

BJ1283 0
badge

20 jaar

Berend Jan, een vraagje, waarom geen drukmeter op de commonrail zetten???????

TesT 0
badge

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Xsara Picasso of stel zelf een nieuwe vraag.