close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën C4 Picasso 2013: foutcode p0262

Bouwjaar: 2013, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: hdi, Motorinhoud (cc): 1600

motor vermogen viel plots terug , motorstoring laten uitlezen
foutcode p0262 injector 1
langs welke kant zit bij deze citroen de 1 e injector
kant vliegwiel ??
tips om deze te controleren

Geplaatst door

zwartepiet (355)

al 19 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Citroën werkt andersom en dus inderdaad cilinder 1 zit aan de kant van het vliegwiel. Het gaat hier trouwens om een verstuiver. Je kan ze op meerdere manieren controleren.

1. Weerstand (en dan vergelijken met de overige verstuivers)
2. Flow correctie met de scanner
3. Retour meting met set hiervoor
4. Met de oscilloscoop

Succes!

Citrogek 0
badge

4 jaar

luchtfilter en luchtmassameter is uitgebouwd
isolatieschuim rond de injectoren is weg
injector zit vast met een torx bout
hoe krijg ik de retourleiding van de verstuiver, is een soort kliksysteem
kan de injector eruit zonder het plastiek kleppendeksel te demonteren

Waarom wil je hem eruit halen? Je hebt al geconstateerd dat ie stuk is? Zo ja, metalen pinnetje eruit trekken (voorzichtig!! ze schieten makkelijk weg) en dan met een schroevendraaier voorzichtig onder het plastic omhoog duwen. Ik haal zelf altijd het voorste gedeelte van het kleppendeksel los, hier plak ik dan ductape overheen zodat er niks in kan vallen. Ze kunnen heel vast zitten, er zijn hiervoor speciale setjes in de handel. Zet geen sleutel op de bovenkant want je draait hem zo los en dan kan je hem weggooien.

Succes!

Citrogek 0
badge

4 jaar

veertje van retourleiding is niet het systeem van bosch
op het stukje dat op de injector wordt geklikt zit een plastiekstukje met een soort vleugeltjes aan
ken het systeem niet om los te klikken

Is dat die retour met groene vleugeltjes? Die moet je als ik me het goed herinner van boven naar beneden duwen en dan voorzichtig omhoog.

Citrogek 0
badge

4 jaar

injectoren laten testen bosch
2 heel slecht alhoewel maar een die werd aangegeven als fout
de twee ander minder dan 50 procent
dus vier nieuwe zitten er in en daar gaaat het spaargeld
goede nieuws , loopt goed

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C4 of stel zelf een nieuwe vraag.