close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroën C5: Foutcode P0300 en P0352

Bouwjaar: 2003, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: RFN, Motorinhoud (cc): 2000, Vermogen (kw): 100

Goedendag,

We krijgen in de auto de melding uitlaatgas storing en het vermogen valt dan weg.
Na deze melding is de catelisator al vervangen dit loste het probleem niet op.

Na het uitlezen foutcodes p0300 en P0352

Dit zou duiden op de bougies of de bobine heb ik mij laten vertellen.

Deze zojuist beide vervangen geen verbetering.

Auto schommelt stationair ook een beetje tussen 850 en 950 toerental.

Iemand een idee waar we verder kunnen zoeken?

Alvast bedankt

Geplaatst door

BOBS3L (0)

al 7 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Waarom vervang je de dure katalysator bij deze klachten? Zelfs als deze verstopt zit. moet je eerst de werkelijke fout oplossen.
Anders loop je het risico dat de neiuwe katalysator ook binnen de korste keren het loodje legt.

Er is een probleem met Bobine "B". Dat hoeft niet direct de bobine zelf te zijn, er kan ook een probleem met de bedrading zijn.
Het kan zelfs een defect in de ecu zijn, maar dat komt weinig voor.

oldford 0
badge

6 jaar

Het is de auto van een vriend van mij.
Katelysator is al vervangen voordat ik naar de auto ben gaan kijken.

BOBS3L 0

6 jaar

Beste ,
Doe eens een cilinderlektest met koude motor . ( compressiemeting heeft geen zin )
Dit in verband met een mogelijk defect van de klepstoters. ( komt helaas nog veel voor )
Staat de distributie op tijd ? , of is de riem erg slap ?
P0300 betekend : Haperende ontsteking in meerdere cilinders of in onbekende cilinder .
P0352 betekend : Aansturing bobine cilinder nummer 2 .
Uw injectiesysteem ( MM4MP2 of MM6LP ) schakelt de bobine ( kortstondig ) uit van de betreffende cilinder waarin word waargenomen dat deze niet goed functioneert ( Combinatie van de pingelsensor en de cilinderreferentie sensor met de toerentalsensor om te bepalen welke cilinder )
Doordat bijvoorbeeld cilinder 2 slecht werkt ( onjuiste verbranding door cilinder lekkage ) word er P0352 opgeslagen in de motor ECU .
P0300 komt er vrijwel direct bij doordat er een niet eenparige krukasomwenteling blijft plaatsvinden ( onstabiel stationair toerental )

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën C5 of stel zelf een nieuwe vraag.