close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Citroen Jumper 2002: geen spanning

Bouwjaar: 2002, Brandstof: Diesel, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: T9A, Motorinhoud (cc): 2500, Vermogen (kw): 63

Nadat ik de accu had gedemonteerd om op te laden en daarna terug geplaatst heb, gaat er op het dashboard geen enkel controle lampje branden, behalve die van het voorgloeirelais. Deze schakelt ook netjes weer uit na bepaalde tijd. Als ik dan ga starten, draait de startmotor goed rond, maar motor slaat niet aan. Nu bleek de eerste zekering eruit te liggen. Deze vervangen, maar spat er direct weer uit zodra contact wordt aangezet. Als ik de zekering van het voorgloeien eruit trek en dan contact aanzet, branden er weer wat lampjes op het dashboard, maar gaat de startmotor niet rond en blijft de eerste zekering langer heel, wordt wel warm. Grote zekeringen, 40 en 50 Amp, zijn ok, zo ook die dikke zwarte van 175 Amp.
Nu, na wat gerommel met de draden nabij de accu, heb ik daar goeie spanning, maar helemaal niks meer op dashboard.
Wie kan mij in de juiste richting zetten?

Geplaatst door

gert jan (0)
badge

al 2 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Geen bedrading verkeerd zitten plus en min zitten goed ?
Piekspanning gehad en electronica beschadigd . Waarom accu opgeladen ?

Uiteraard zitten plus en min direct. Geen piek spanning gehad. Accu leeg door verlichting laten branden

gert jan 0
badge

2 jaar

Welke eerste zekering? Staat er een nummer bij? En in welke zekeringkast?

eerste zekering is bij mij ook nummer 1 in de zekeringkast welke in het dashboardkastje zit.

gert jan 0
badge

2 jaar

Probleem gevonden!! Sluiting in sensor "water in brandstof" In de loop der jaren was de isolatie van het kabeltje onder de brandstoffilter ietwat opgelost, hierdoor sluiting. In de kabelboom welke aan de binnenzijde zit van het rechterscherm achter de vulpijp van de tank, waren alle zwarte massa draden aan elkaar gesmolten en hadden zo ook wat andere kabeltjes doen versmelten met elkaar.

gert jan 0
badge

2 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Citroën Jumper of stel zelf een nieuwe vraag.